سامانه مودیان جلوی فرار مالیاتی را می ‌گیرد
سامانه مودیان جلوی فرار مالیاتی را می ‌گیرد

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان می‌تواند به اصلاح نظام مالیاتی کمک کرده و مودیان جدید مالیاتی را شناسایی و جلوی فرار مالیاتی را بگیرد.

جبار کوچکی نژاد با اشاره به نقش و تاثیر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در اقتصاد کشور اظهار داشت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در راستای عدالت مالیاتی بنا شده و مالیات ستانی را در مسیر درست و دقیقی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این قانون اطلاعات کالایی مناسبی را در اختیار قانونگذار می‌گذارد، گفت: در قالب این قانون، رصد کالا به صورت مرحله به مرحله مد نظر قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بازار باید پیش بینی پذیری لازم را داشته باشد، افزود: به موجب اطلاعات و داده‌های کالایی که این سامانه در اختیار قانونگذار می‌گذارد، مسیر حرکت اقتصادی بدون کمترین خلا پیش خواهد رفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کلیه فرایند‌های اقتصادی به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان متصل شوند تاکید کرد: همه کسب و کار‌های خرد و صنعتی باید به این سامانه متصل شود چرا که این امر می‌تواند اهداف اجرای قانون را محقق کند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه این قانون به شفافیت اقتصادی در کشور کمک می‌کند، تصریح کرد: در قالب این قانون، می‌توان مبتنی بر درآمد خالص افراد مالیات منصفانه، عادلانه و هوشمندانه اخذ کرد بنابراین این نوع فرایند اخذ مالیات یک مالیات منصفانه، عادلانه و هوشمندانه است که باید مبنای کار قرار گیرد.

منبع :خبرگزاری صداوسیما