انصاف نیوز نوشت: خانم پورمند مدعی است که یک ون بی‌نام و نشان هم پشت ماشین پلیس حضور داشته است. چند روز اخیر شهروندان دیگری هم در شبکه‌ی اجتماعی ایکس از حضور گشت‌های مربوط به نهادهای دیگر در سطح شهر نیز خبر داده‌اند. این وکیل دادگستری در گفت‌گویی گفت که این عمل پلیس غیرقانونی بوده […]

انصاف نیوز نوشت: خانم پورمند مدعی است که یک ون بی‌نام و نشان هم پشت ماشین پلیس حضور داشته است. چند روز اخیر شهروندان دیگری هم در شبکه‌ی اجتماعی ایکس از حضور گشت‌های مربوط به نهادهای دیگر در سطح شهر نیز خبر داده‌اند.

این وکیل دادگستری در گفت‌گویی گفت که این عمل پلیس غیرقانونی بوده و پلیس باید تابع دستور قضایی باشد. توقیف خودرو نیاز به دستور قضایی دارد.

خانم پورمند گفت: این پروسه‌ی برخورد پلیس کلا غیرقانونی‌ست چرا که مجازات را باید دادگاه تعیین کند. نیروی انتظامی نمی‌تواند مجازات را تعیین و اجرا کند. نیروی انتظامی باید تابع دستور قضایی باشد نمی‌تواند که خودش رسیدگی کند و خودش هم اجرایی کند. مجلس و دادگاه پس می‌خواهیم چه کار؟! چرا این همه بودجه صرف این نهادها کنیم؟! با این برخوردها در این مملکت دیگر سنگ روی سنگ بند می‌شود؟!

پورمند همچنین مدعی شد که مشاهده‌ی شخص او به این ترتیب بوده که ماشین تمام رانندگان زن را توقیف می‌کرده‌اند و نه فقط کسانی که مکشفه بوده‌اند.

ماجرای توقیف ماشین رانندگان زن در کوی فراز چیست؟

منبع: اطلاعات انلاین