قابل توجه کارشناسان محترم؛ استقلال با سه دفاع بازی می‌کند!
قابل توجه کارشناسان محترم؛ استقلال با سه دفاع بازی می‌کند!

برخلاف ادعای برخی کارشناسان استقلال با رهبری جواد نکونام خیلی واضح با سه دفاع بازی می‌کند!

قدیمی‌ها می‌گفتند: «هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک» وقتی مردم عادی و معمولی در هر تخصصی اختلاف نظر داشته باشند به مرجع و منبع مراجعه می‌کنند و این کارشناسان هستند که باید با توجه به تخصص و شناخت خود گره را باز کنند.

حال تصور کنید در یک تخصص کارشناسان هم اشتباه کنند و نظر آنها غلط باشد، دیگر چه توقعی باید از مردم عادی داشت؟ و وقتی این اتفاق در تخصصی مثل فوتبال رخ بدهد، اویلا می‌شود چرا که در حالت عادی تقریبا بیشتر هواداران و فوتبال دوستان خود یک پا متخصص و کارشناس و برای خود حق رای و مرجعیت قائل هستند!

در بازی استقلال مقابل مس رفسنجان بارها شنیدیم و بعداً در رسانه‌ها دیدیم که برخی کارشناسان سیستم بازی استقلال را ۲-۴-۴ معرفی کردند در حالی که هر کس اندک شناختی از فوتبال داشته باشد، به راحتی قادر به تشخیص سیستم ۳-۴-۳ جواد نکونام هست و جالب‌تر اینکه نکونام مدت‌هاست با این سیستم بازی می‌کند نه اینکه بازی با مس بار اول باشد و بگوییم کارشناس تلویزیون در لحظه گمراه شد و اشتباه کرد!

به ترکیب اولیه استقلال نگاه کنید؛ سه مدافع با مرکزیت روزبه چشمی که آرمین سهرابیان را در سمت چپ و ایمان سلیمی را در سمت راست خود داشت. در بازی‌های قبلی سیلوا جای سلیمی بازی می‌کرد.

استقلال دو فول بک دارد که در مواقع حمله وظیفه نفوذ از کناره‌ها و ارسال روی دروازه را دارند. ابوالفضل جلالی در تمام این فصل در سمت چپ فیکس بوده و این بازی میلاد فخرالدینی به جای صالح حردانی مصدوم بازی می‌کرد.

دو هافبک میانی که اغلب در این فصل آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور بودند. دو وینگر در راست و چپ که در این مسابقه مهرداد محمدی و جلال الدین ماشاریپوف صاحب این دو نقش بودند. مهرداد چپ پا در سمت راست بازی می‌کرد – درست مثل لیونل مسی – که در مواقع لزوم به تو بزند و با پای تخصصی شلیک کند و دیدیم که دو شوت خطرناک او با فاصله کم به بیرون رفت.

ماشاریپوف هم که راست پاست و در سمت چپ بازی می‌کند – درست مثل کریس رونالدو – که او هم در مواقع لزوم بتواند به تو بزند. البته اولویت این ستاره ازبکستانی بیشتر دادن پاس‌های تودر و گلسازی برای سایرین است تا گلزنی خود!

تک مهاجم نوک استقلال هم گوستاو بلانکو آرژانتینی بود که خوش درخشید و جای دیگر به صورت ویژه به او خواهیم پرداخت. اما نکته جالب این بود که حتی در نیمه دوم و با انجام تعویض‌ها هم سیستم بازی استقلال ثابت باقی ماند و در کل مسابقه این تیم حتی یک لحظه هم با دو مهاجم کلاسیک بازی نکرد!

کاش لااقل تلویزیون در انتخاب کارشناس جوری رفتار کند که افراد واقعی و لایق روی این صندلی بنشینند و اطلاعات درست به مردم بدهند!

منبع: خبـر ورزشی