فقط و تنها فقط باید به احترام کاری که محرم نوید کیا در مس رفسنجان انجام داده ایستاد و برای او دست زد.

 

حتماً این جمله را زیاد شنیده‌اید که آمار و اعداد بهترین قاضیان هستند چرا که تحت تاثیر شرایط و احساسات قرار نمی‌گیرند تا له یا علیه شخص یا رویدادی قضاوت کنند. در پایان دور رفت و زمانی که مسئولین باشگاه مس رفسنجان به همکاری خود با ساکت الهامی پایان دادند، این تیم با ۱۵ امتیاز از ۱۵ بازی در رتبه دهم جدول بود. فاصله مس تا تیم نهم یعنی آلومینیوم ۷ امتیاز بود که فوتبالی‌ها می‌دانند یعنی چه و از آن طرف با دو تیم پایین‌تر از خود در پله یازدهم و دوازدهم یعنی فولاد و هوادار تنها دو امتیاز اختلاف داشت!

همه می‌دانیم که دور رفت کسب امتیازات به مراتب آسان‌تر از دور برگشت است. تیم‌ها از یکدیگر شناخت ندارند و با این فرض که همیشه برای جبران وقت هست، برای هر امتیازی خود را به آب و آتش نمی‌زنند. هنوز رقابت بر سر قهرمانی در صدر و برای بقا در قعر جدول حیاتی نشده و خیلی تیم‌ها همه چیز را به دور برگشت موکول می‌کنند.

با تمام این حقایق مس در ۱۵ بازی دور رفت ۴ برد، ۳ مساوی و ۸ شکست آورد. ۱۳ گل زد و ۲۲ گل دریافت کرد. از این بدتر شکست‌های متوالی مس بود که در شروع فصل یک بار و از هفته دهم برای ۴ بازی متوالی دوباره ادامه پیدا کرد. یعنی الهامی در شرایطی رفت که تیمش از هفته دهم تا پانزدهم چهار باخت متوالی پرگل داشت و فقط بازی آخر پرسپولیس را در کویر متوقف کرد.

اما همین تیم با همان بازیکنان و مدیران و مشکلات از شروع دور برگشت با محرم نویدکیا انگار تیم دیگری شده، به نتایج مس از هفته شانزدهم تا بیست و دوم نگاه کنید؛
مس صفر – هوادار صفر
نساجی صفر – مس ۳
شمس آذر صفر – مس صفر
مس ۱ – تراکتور ۱
آلومینیوم ۱ – مس ۳
مس ۲ – ذوب آهن ۲
استقلال ۲ – مس ۲

یعنی محرم نویدکیا در ۸ مسابقه لیگ برتر تاکنون شکست نخورده و از این نظر تنها استثنای مربیان لیگ بیست و سوم است. مسعود شجاعی تا ۵ مسابقه پا به پای محرم آمد اما بالاخره طعم شکست را چشید و حالا محرم تنها مربی بدون باخت ماست.

۵ مساوی و سه پیروزی در ۸ مسابقه که نیمی از آنها به عنوان مهمان بیرون خانه بوده است. همین اعداد برای بزرگی کار محرم کافی است اما نگاه کنید به نمایش درخشان تیم او در خانه صدرنشین لیگ برتر که از ۱۰ بازی خانگی قبلی ۹ برد و یک مساوی برابر پرسپولیس داشت!

از سوت آغاز بازی تا سوت پایان مس جوری بازی کرد که کوچک‌ترین بهانه‌ای برای مربیان همیشه معترض استقلال باقی نگذاشت! جواد نکونام که حتی برای یک اوت خود را لب خط به آب و آتش می‌زند، بعد از هر دو گلی که تیمش دریافت کرد کوچک‌ترین اعتراض و انتقادی نداشت و تنها بازیکنانش را تشویق کرد که سریع‌تر به بازی برگردند!

مس در تمام لحظات مسابقه یک رقیب جدی برای استقلال صدرنشین بود که پا به پای این تیم حمله می‌کرد. حتی فرصت‌های مسلم گلزنی برای این تیم به مراتب بیشتر از استقلال بود و دیدیم که در هر دو نیمه این مس بود که ابتدا به گل رسید و استقلال مجبور بود برای فرار از شکست به دنبال کامبک باشد.

چیزی که محرم به مس داده شخصیت است که برگرفته از شخصیت خود اوست. کسی که دوست و دشمن اعتقاد دارند یک آقای به تمام معنی است، بدون اعتراض، بدون انتقاد و تنها متمرکز روی کار فنی خود!

حالا محرم نویدکیا که قبلاً الگویی برای همه کاپیتان‌ها و هافبک‌های نفوذی بود، باید الگویی برای مربیان هم باشد که علاوه بر شخصیت والا و دیسیپلین و احترام، قدرت فنی خود را هم درون زمین به رخ می‌کشد. مس در طول این مسابقه و به خصوص در نیمه دوم بارها صاحب فرصت ۳ به ۲ روی دروازه میزبان شد که اگر فقط یکی از این موارد گل می‌شد، حالا برنده مسابقه هم بود.

به احترام این عملکرد محرم نویدکیا باید ایستاده، کلاه از سر برداشت و تشویق و تعظیم کرد!

منبع: خبـر ورزشی