برنامه‌ریزی آمریکا برای جنگ در خاورمیانه؛ روابط تل‌آویو و ریاض زیان‌بار است!
برنامه‌ریزی آمریکا برای جنگ در خاورمیانه؛ روابط تل‌آویو و ریاض زیان‌بار است!

تحریریه نوشت: «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق سوریه گفت: رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی و ترور شماری از فرماندهان سپاه جنایت بسیار بزرگی مرتکب شد. این حمله ننگی برای کشورهای عربی […]

- برنامه‌ریزی آمریکا برای جنگ در خاورمیانه؛ روابط تل‌آویو و ریاض زیان‌بار است!

تحریریه نوشت: «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق سوریه گفت: رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی و ترور شماری از فرماندهان سپاه جنایت بسیار بزرگی مرتکب شد. این حمله ننگی برای کشورهای عربی و مسلمان است.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تلاش می کند ایران را وارد جنگ کند. این رژیم به شکل بی سابقه ای سعی دارد تا ایران را تحریک کند، ضمن آنکه صبر راهبردی ایران هم در حال به پایان رسیدن است.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود آورده است: ایران قطعا این حمله را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و از خود دفاع خواهد کرد. من به آیت الله «سید علی خامنه ای» رهبر انقلاب و «سید ابراهیم رئیسی» و «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان اعتماد کامل دارم. آنها همه یک حرف را زدند. آیت الله خامنه ای گفته است که ما رژیم صهیونیستی را ادب خواهیم کرد، این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی پشیمان می شود. سید ابراهیم رئیسی هم گفته است این اقدام رژیم صهیونیستی را با قدرت پاسخ خواهیم داد. سید حسن نصرالله هم اعلام کرده است این جنایت رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. از این رو، باید گفت ایران در زمان و مکان مناسب پاسخ این جنایت رژیم صهیونیستی را خواهد داد.

تحلیلگر سرشناس جهان عرب اضافه کرد: آمریکا هم در کنار رژیم صهیونیستی در زمینه جنایت و کشتار مردم در نوار غزه و حمله به بیمارستان ها نقش داشته است. آمریکایی ها بسیار دروغگو هستند زیرا آنها هستند که این رژیم را به انواع جنگ افزارها تجهیز کرده اند.

عبدالباری عطوان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به بهانه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان به این کشور سفر می کند. اما پس از جنایت های این رژیم در نوار غزه دیگر عادی سازی روابط معنایی ندارد.

وی تاکید کرد: آمریکا برای جنگ در منطقه خاورمیانه برنامه ریزی می کند؛ بنابراین عربستان نباید روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و حتی از جیک سالیوان هم استقبال نکند. زیرا او با هدف وارد کردن عربستان به جنگ در آینده، به این کشور سفر کرده است. عادی سازی روابط به سود عربستان و جهان عرب نیست.

این تحلیلگر فلسطینی تبار در بخش پایانی اظهارات خود آورد: امور به سوی جنگ پیش می روند. ایران این جنایت رژیم صهیونیستی را بدون پاسخ نمی گذارد؛ ضمن آنکه این حق ایران است. روسیه هم باید ایران و سوریه را به انواع جنگ افزارها تجهیز کند زیرا منطقه با فتنه انگیزی آمریکا و رژیم صهیونیستی به سمت درگیری پیش می رود. هدف آن دو بر هم زدن ثبات منطقه و گسترش هرج و مرج است. تحولات فعلی بسیار سرنوشت ساز هستند و مسلمانان و عرب ها هم باید خود را برای مقابله با طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی آماده کنند. از طرف دیگر رژیم صهیونیستی در شرایط بسیار سختی قرار گرفته است و نتانیاهو و ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون ناکام مانده اند؛ از این رو، آنها در حال جنگ افروزی هستند.

منبع: اطلاعات انلاین