زیرنویس؛ گروه استان‌ها_ لحن زیبا و دلنشین روحانی بجنوردی که پس از انتشار قرائت زیبای «ربنا» بعضاً به شیخ ربنا هم مشهور است، زینت‌بخش محافل و جلسات قرآنی و همایش‌های متعدد در خراسان شمالی و کشور است. صحبت از حجت الاسلام محمدرضا محمدی است که علاوه بر لباس روحانیت در کسوت معلمی نیز در آموزش […]

زیرنویس؛ گروه استان‌ها_ لحن زیبا و دلنشین روحانی بجنوردی که پس از انتشار قرائت زیبای «ربنا» بعضاً به شیخ ربنا هم مشهور است، زینت‌بخش محافل و جلسات قرآنی و همایش‌های متعدد در خراسان شمالی و کشور است.

صحبت از حجت الاسلام محمدرضا محمدی است که علاوه بر لباس روحانیت در کسوت معلمی نیز در آموزش و پرورش مشغول تربیت نسل قرآنی است.

قاری بین‌المللی اهل روستای اسفیدان خراسان شمالی که این روزها با نام و نشان قاری ممتاز بین‌المللی دیگری به نام هادی اسفیدانی نیز در سپهر قرآنی ایران و جهان می‌درخشد.

حجت‌السلام محمدی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در کسوت قاری و مدرس قرآنی در حال خدمت به کلام وحی و آموزش تخصصی قرآن به دانش‌آموزان هستم.

 گفتگو با «شیخ ربنا» / با افتخار یک خانواده قرآنی هستیم

نقش ویژه پدر و مادر

وی نحوه آشنایی و علاقه به قرائت قرآن را این‌گونه روایت می‌کند: خانه پدری ما در کنار مسجد بود و زمانی که پیکر مطهر و پاک شهدا تشییع می‌شد صدای زیبای تلاوت قرآن در گوش جان ما می‌نشست و این علاقه را زمینه‌ساز فرصتی می‌دانم که پدر من را به جلسات قرآنی ببرد و در آن‌جا از محضر اساتید کسب فیض کنم.

نقش پدر و مادر را در هدایت به سمت و سوی قرآن ویژه عنوان می‌کند و می‌گوید: پدرم برای تهیه نوارهای کاست قرآنی به شهرهای دیگر می‌رفت و لحن دلنشین مادرم برایم زیباترین لالایی بود.

قاری برجسته بجنوردی گفت: پس از کسب دیپلم وارد حوزه علمیه شدم و در آن‌جا مدیر حوزه با دیدن اشتیاق و البته توانایی که در سایه قرآن داشتم من را تشویق به تدریس تجوید میان طلاب جوان کرد و این مسیر را تا الان ادامه داده‌ام.

محفل یک فرصت بی‌نظیر است

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت‌گو با اشاره به حضور در ویژه برنامه قرآنی محفل بیان کرد: حضور خانوادگی ما در این برنامه که بینندگان بسیاری در اقصی نقاط جهان اسلام دارد، بازنمایی بخشی از واقعیت‌های زندگی ما بود، همان‌طور که بینندگان در این برنامه مشاهده کردند، الحمدلله قرآن بخش جدایی‌ناپذیر خانواده ما است.

 گفتگو با «شیخ ربنا» / با افتخار یک خانواده قرآنی هستیم

قاری برجسته اهل خراسان شمالی در ادامه گفت: قرائت‌های همسرم نقش بسیار مهمی در انس فرزندان ما با قرآن داشت و پسرم رتبه برتر مسابقات کشوری قرائت قرآن را دارد و به نحوی ما با افتخار یک خانواده قرآنی هستیم.

همسرم مدرس قرآن است

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی همسر خود بیان کرد: همسرم تربیت کودکان و آشنایی نسل جوان با کلام وحی را به عنوان یکی از دغدغه‌های خود می‌داند و در این مسیر تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد.

 گفتگو با «شیخ ربنا» / با افتخار یک خانواده قرآنی هستیم

حجت الاسلام محمدی قرائت قرآن توسط دو دختر هفت و سه ساله خانواده را نیز ثمره رونق قرائت قرآن در منزل می‌داند و این را سر منشأ برکات عدیده در زندگی عنوان کرد.

توصیه آقای قاری به خانواده‌ها…

قاری برجسته اهل خراسان شمالی در ادامه خطاب به والدین بیان کرد: یگانه راه هدایت فرزندان به مسیر دین و انوار الهی قرآن بدون تردید توسط پدر و مادر ریل‌گذاری می‌شود و فرزندان با الگوگیری از رفتارهای آن‌ها در منزل مسیر خود را انتخاب می‌کنند و اقامه نماز و قرائت قرآن به عنوان یکی از اعمال دینی در منزل در توجه فرزندان بسیار مؤثر است.

 گفتگو با «شیخ ربنا» / با افتخار یک خانواده قرآنی هستیم

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به حضور خود در محافل قرآنی بیان کرد: محافل متعدد قرآنی را تجربه کردم و حضور در آن علاوه بر قوت قلب، شادی مضاعفی در وجودم ایجاد می‌کند.

وی قرائت در محضر مقام معظم رهبری را یکی از فرصت‌های مغتنم و ویژه برای خود برشمرد و بیان کرد: حلاوت تفقد رهبری عزیز و خطاب ایشان با عبارت «این طلبه عزیز ما» تا ابد در وجودم باقی مانده است.

وی حضور ۴۵ روزه در مکه و مدینه و قرائت قرآن در سرزمین وحی را نیز فرصتی بیان کرد که قرآن برایش نصیب و مقدر کرده و در ادامه گفت: در عتبات عالیات نیز توفیق قرائت قرآن را داشته‌ام.

 گفتگو با «شیخ ربنا» / با افتخار یک خانواده قرآنی هستیم

ماجرای شیخ ربنا چیست؟

حجت الاسلام محمدی ماجرای خطابش به شیخ ربنا را این‌گونه روایت می‌کند: حدود ۲۰ سال پیش در حوزه علمیه در یک روز تعطیل مشغول خواندن تصنیف‌های مختلف بودیم که در این بین یکی از دوستان از بنده درخواست کرد تا قطعه ربنا را بخوانم و این اتفاق برای چند بار دیگر نیز تکرار شد و در شهرستان جاجرم در یک محفل قرآنی این فراز را دوباره قرائت کردم و با بازپخش آن در فضاهای مختلف این لقب را برای من به همراه داشت.

وی در انتها طنین‌انداز شدن صدای قرآن در منزل را دوباره مورد تاکید قرار داد و گفت: به طور نمونه زنگ موبایل من قرائت قرآن است و پخش این صدا در منزل باعث شده که هر بار که صدای زنگ موبایل را تغییر می‌دهم تا فرزندانم این آیه را حفظ کنند و این از ثمرات در معرض قرآن قرار گرفتن است.

منبع: مـهر