تازه‌ترین جزئیات پرونده‌های ۱۰۰ میلیاردی حوزه علمیه ازگل، کوروش کمپانی و سالار آقاخانی
تازه‌ترین جزئیات پرونده‌های ۱۰۰ میلیاردی حوزه علمیه ازگل، کوروش کمپانی و سالار آقاخانی

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه امروز در  نشست خبری خود با خبرنگاران به تشریح جزئیات برخی از پرونده های مهم قضایی پرداخت.  وی پس از پایان این نشست از خبرنگاران خداحافظی کرد و گفت: این نشست آخرین نشست است که در خدمت شما بودم و قرار است عزیز دیگری که با […]

- تازه‌ترین جزئیات پرونده‌های ۱۰۰ میلیاردی حوزه علمیه ازگل، کوروش کمپانی و سالار آقاخانی

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه امروز در  نشست خبری خود با خبرنگاران به تشریح جزئیات برخی از پرونده های مهم قضایی پرداخت. 

وی پس از پایان این نشست از خبرنگاران خداحافظی کرد و گفت: این نشست آخرین نشست است که در خدمت شما بودم و قرار است عزیز دیگری که با سابقه است عهده دار این مسئولیت خطیر باشند که ان شاءالله اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده موضوع زمین هزار میلیاردی حوزه علمیه ازگل اظهار کرد: موسسه پیروان اندیشه‌های قائم برابر سند اقاله ثبت شده به شماره ۲۳۵۱۴ مورخ ۹ فروردین ۱۴۰۳ دفتر اسناد رسمی شماره ۱۴۶۷ تهران مورد خرید شده را به حوزه علمیه حضرت امام خمینی (ره) اقاله کرده است.

وی درباره  آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخانی در پرونده فساد ارزی گفت: سالار آقاخانی به اتهام مشارکت در قاچاق ارز و پرداخت رشوه به تحمل سه سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شده است. این پرونده در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی و اجرای احکام در شرف عملیات اجرایی حکم صادره است.

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده کارخانه پلی اکریل اصفهان اظهار کرد: پرونده‌های متعددی نسبت به این شرکت مطرح شده همچنین این شرکت نیز شکایاتی داشته است.

وی گفت: این پرونده برای آنکه مورد رسیدگی و امعان نظر واقع شود، بنا به تدبیر مقام قضایی استان تجمیع شده است و این پرونده‌ها به شعبه ۵ دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان ارجاع و در حال رسیدگی و تحقیقات مقدماتی است. قرار است اجرای امر  به هیئت سه نفره کارشناسی فرستاده شده است و این نظریه کارشناسی ابلاغ شده است. نظریه تکمیلی هم داده شده است. به اطراف پرونده ابلاغ شده است. تحقیقات مقدماتی به زودی انجام و آخرین دفاع اخذ می‌شود و پس از صدور قرار نهایی به مرجع ذیصلاح ارجاع می‌شود.  

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت: شکات این پرونده قابل توجه هستند و تا کنون ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در این زمینه طرح شکایت کردند و پرونده به صورت ویژه و خاص در حال رسیدگی است. 

وی ادامه داد: دادستان و سرپرست ناحیه ۵ تهران در حال رسیدگی و نظارت بر روی پرونده هستند و رئیس قوه قضاییه تاکید کرده است از تمام ظرفیت قانونی برای استرداد حقوق شکات استفاده شود.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: اقدامات خوبی برای شناسایی اموال متهم انجام شده است و مرتبطین وی انجام و بخشی از اموال توقیف شده است.

منبع: اطلاعات انلاین