پرسپولیس، برنده اصلی هفته بیست‌ودوم در بین مدعیان قهرمانی بود. شاگردان اوسمار ویرا به تنها تیم بین چهار تیم نخست تبدیل شدند که توانستند به برتری دست یابند. نتایج به دست آمده باعث شد تا فاصله سرخ‌پوشان با استقلالِ صدرنشین به یک امتیاز کاهش پیدا کند و از سوی دیگر اختلاف بین تراکتور و سپاهان […]

- ۸ بازی پرسپولیس و استقلال زیر ذره‌بین/ قرعه نکونام آسان‌تر است یا اوسمار؟

پرسپولیس، برنده اصلی هفته بیست‌ودوم در بین مدعیان قهرمانی بود. شاگردان اوسمار ویرا به تنها تیم بین چهار تیم نخست تبدیل شدند که توانستند به برتری دست یابند. نتایج به دست آمده باعث شد تا فاصله سرخ‌پوشان با استقلالِ صدرنشین به یک امتیاز کاهش پیدا کند و از سوی دیگر اختلاف بین تراکتور و سپاهان با رتبه نخست به هفت و ۹ امتیاز رسید.

در این شرایط طبیعی است که شانس سرخابی‌های پایتخت را در فاصله هشت هفته تا پایان این دوره از مسابقات، بیش از بقیه تیم‌ها بدانیم. 

در بین تیم‌های بالانشین استقلال باید با ۲تا از آن‌ها دیدار داشته باشد. شاگردان جواد نکونام در هفته بیست‌وپنجم میهمان تراکتور در استادیوم یادگار امام هستند و در هفته بیست‌ونهم نیز می‌بایست از گل‌گهر سیرجان پذیرایی کنند. مدافع عنوان قهرمان لیگ اما در برنامه خود جدال با ملوان و سپاهان را در پیش خواهد داشت. پیکار با هر۲تیم در ورزشگاه آزادی و طی هفته‌های بیست‌وسوم و بیست‌وپنجم است.

همان‌طور که اشاره شد مصاف با تیم‌های فانوس‌به‌دست در هفته‌های پایانی فوق‌العاده دشوار و غیرمنتظره است. در این‌جا کار پرسپولیس پیچیده‌تر است و باید با هر سه تیم انتهایی جدول رقابت کند. آن‌ها میهمان صنعت‌نفت و نساجی هستند و باید پذیرای استقلال خوزستان باشند. آبی‌پوشان تهرانی ولی تنها با نساجی باید دیدار داشته باشند؛ رقابتی که در ورزشگاه وطنی قائمشهر به انجام می‌رسد.

استقلال نسبت به رقیب سنتی‌اش عملکرد بهتری در پیکار با هشت حریف پیش روی خود در دور رفت داشت. صدرنشینِ فعلی لیگ بیست‌وسوم موفق به کسب ۱۶ امتیاز از ۲۴ امتیاز شد. آن‌ها در مصاف با شمس‌آذر، ذوب‌آهن، فولاد و گل‌گهر به تساوی بسنده کردند و در چهار مسابقه دیگر به برتری دست یافتند. 

پرسپولیس اما نمایش چندان خوبی در هشت بازی مذکور نداشت و تنها ۱۳ امتیاز به دست آورد. آن‌ها با هدایت یحیی گل‌محمدی موفق به شکست دادن نساجی، هوادار و شمس‌آذر شدند اما برابر ملوان، صنعت‌نفت، استقلال خوزستان و مس متوقف شدند و به سپاهان با یک گل نتیجه را واگذار کردند. بدون شک آن‌ها برای دفاع از عنوان قهرمانی خود باید نمایشی کم‌اشتباه‌تر داشته باشند و نسبت به استقلال حداقل ۲ امتیاز بیش‌تر کنند تا فاصله ایجاد شده جبران شود. لازم به یادآوری است که استقلال در ۲ دیدار رودررو عملکرد بهتری داشت و در صورت تساوی امتیازات با پرسپولیس، بالاتر از این تیم قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: حمله نکونام به خطیر؛ ۴۵ روز سکوت کردم ولی…/ همه می‌دانند دنبال این اتفاق در استقلال بودی!

منبع: خبـر ورزشی