به گزارش زیرنویس ازقزوین، امیر محمد شفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین درنشست خبری گفت: در آستانه روز ارتش و در راستای افزایش توان رزم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک هزار و ۸۴ دستاورد بومی سازی شده با اقدام ارتش جمهوری اسلامی به صورت یکجا رونمایی شد. وی بیان کرد: نیروی […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین، امیر محمد شفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین درنشست خبری گفت: در آستانه روز ارتش و در راستای افزایش توان رزم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک هزار و ۸۴ دستاورد بومی سازی شده با اقدام ارتش جمهوری اسلامی به صورت یکجا رونمایی شد.

وی بیان کرد: نیروی دریایی ارتش در سال گذشته با یک ناو بندری و یک ناو ارتش ظرف مدت ۳۸۶ روز دور دنیا حرکت کرد و امروز پدافند نیروهای زمینی ارتش در شعاع ۲۰۰ کیلومتری مرزهای ایران کارگزاری شده است و کوچکترین تحرک پرنده‌ها را رصد می‌کند.

2222

فرمانده قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین عنوان کرد: ماموریت مراقبت از مرز را بر عهده داریم و ۱۵۸۰ کیلومتر از مرز ایران را ارتش حفاظت می کند که بخشی از امنیت شمالغرب دراختیار لشکر ۱۶ زرهی تامین می شود.

وی گفت:: همچنین برای باز شدن بخشی از گره ترافیکی شهر و رفاه حال شهروندان قسمتی از زمین‌های متعلق به ارتش را برای تعریض بلوار چگینی اختصاص داده و ادامه بلوار معلم را نیز بازگشایی خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین بیان کرد: ارتش یک نیروی مردمی و حافظ منافع مردم است، در این راستا برای تعریض بلوار معلم و حل مشکلات اراضى شمال پادگان بیش از ۴۸ هکتار از اراضی لشگر را رهاسازی خواهیم کرد.

 

امیر شفیعی اظهارکرد: ما هیچ برنامه‌ای برای جابه جایی نداریم و جای‌گیری لشگر در این مکان فعلی توجیهات امنیتی و نظامی دارد و هرگز جا به جا نخواهد شد.

وی افزود: الان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی توانسته است با تقویت دورزنی به جایگاهی برسد که هرکجا دشمن دست از پا خطا کرد، به فرمان مقام معظم رهبری، سوژه را منهدم کند.

فرمانده قرارگاه لشگر۱۶زرهی قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با وجود تحریماتی که از اول انقلاب به خصوص در زمینه تسلیحات نظامی وجود داشته، اکنون ۹۵ درصد از تجهیزات مورد استفاده نظامی کشور توسط نخبگان ایرانی ساخته شده و کشورهای مختلف به دنبال خرید تجهیزات نظامی ما هستند.

امیر شفیعی با اشاره اینکه پدافند ارتش جمهوری اسلامی در شعاع ۲۰۰ کیلومتری مرزها مستقر است، گفت: نیروی زمینی ارتش ایران یک نیروی پیش رونده، نقطه زن، دور زن و با قابلیت شبکه‌سازی است که عمق راهبردی آن افزایش پیدا کرده است و با به روز رسانی سلاح‌هایش در کسری از زمان دشمن را از بین خواهد برد.

 

لیلابیگدلی/قزوین

گلنازبابایی/عکاس

منبع خبر: رکنـا