به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس،صبح امروز  افرادی ناشناس با هدفی نامعلوم ده‌ها اصله درخت جنگلی را در محدوده جنگل‌های شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه قطع و در اقدامی عجیب با قرار دادن این درختان قطع شده در چند مسیر ارتباطی مانند جاده پاسند رز، سرخ او و مهدیرجه این مسیر‌ها را مسدود کردند. حتی برق منطقه قطع شد. […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس،صبح امروز  افرادی ناشناس با هدفی نامعلوم ده‌ها اصله درخت جنگلی را در محدوده جنگل‌های شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه قطع و در اقدامی عجیب با قرار دادن این درختان قطع شده در چند مسیر ارتباطی مانند جاده پاسند رز، سرخ او و مهدیرجه این مسیر‌ها را مسدود کردند. حتی برق منطقه قطع شد.

قطع درختان در بهشهر

علوی مدیرکل منابع طبیعی مازندران به خبرنگار اجتماعی زیرنویس گفت:در بررسی حادثه امروز صبح که در حوالی ساعت ۳ بامداد رخداد تمامی افرادی که در منطقه به آنان مشکوک هستیم به دادستان  معرفی و دستور بازدداشت و توقیف خودروی آنان صادر شده است.علاوه بر این حکم پملپ مراکز دپوی درختان قطع شده صادر شده و توسط مراجع قضایی اجرا شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران ادامه داد:با تشدید حفاظتی که در حفاظت از جنگلها انجام دادیم  این افراد بارها جنگلبانان ما را تهدید کردند. در حالی که گشت های شبانه ما در حال ماموریت بودند این اقدام در ۴ نقطه از مناطق صعب العبور جنگل صورت گرفته است.

او ادامه داد: تا کنون ۸ مورد تعرض به منازل مسکونی محیط بانان داشتیم و به اراضی  و اموال شخصی از  باغ و خودرو این افراد درنیمه شب مورد حمله قرار دادند و بارهاخانواده جنگلبانان مورد تهدید قرار گرفتند.

علوی تاکید کرد:این افراد  فکر می کنند با این تهدیدات می توانند مانع اقدامات حفاظتی جنگلبانی شوند. ما به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم.این افراد با وارد کردن آسیب هایی که به منابع طبیعی وارد می کنند در اصل مبارزه منفی می کنند و می خواهند دایره حفاظتی از منابع طبیعی را ضعیف کنند.

منبع خبر: رکنـا