به گزارش زیرنویس، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین) در دومین جشنواره قرآنی نور سپاه پاسداران که به میزبانی نیروی هوافضا برگزار شد، ضمن اشاره به شهادت سردار زاهدی گفت: هفته گذشته ساعاتی قبل از این آخرین جلسه با برادر فداکار و سردار شهید محمدرضا زاهدی برگزار کردیم. وی […]

به گزارش زیرنویس، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین) در دومین جشنواره قرآنی نور سپاه پاسداران که به میزبانی نیروی هوافضا برگزار شد، ضمن اشاره به شهادت سردار زاهدی گفت: هفته گذشته ساعاتی قبل از این آخرین جلسه با برادر فداکار و سردار شهید محمدرضا زاهدی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: اکنون یک هفته است که او از این زمین خاکی به عرش اعلی عروج کرده و در کنار هم‌رزمان شهیدش در جوار رحمت واسعه الهی مأوا گزیده و حجت‌های جدیدی را برای ادامه این راه مطمئن و صراط مستقیم الهی فراروی ما قرار داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: همه این شهیدان جلوه‌های زمینی آیات آسمانی قرآن هستند و همه آن‌ها تجسم انسانی آیه‌های قرآن هستند مخصوصاً برادر عزیزمان سردار زاهدی که واقعاً یک شخصیت قرآنی کامل بود.

وی ادامه داد: شهید زاهدی هر فرصتی که به دست می‌آورد یک قرآن کوچک به همراه داشت و با قرآن خلوت می‌کرد و اهل ذکر بود. حتی وقتی که قرآن در اختیار نداشت غالباً ذکر می‌گفت و شخصاً ده‌ها سال است که از این فرمانده رشید مشاهده کرده و آموخته‌ام.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: از خداوند بزرگ آرزو دارم که به برکت این نفس‌های مطمئن، قلب‌های با اطمینان، ایمان‌های کامل و انسان‌های فداکار وعده‌ای که خداوند بر نصرت مؤمنان، فتح قریب و یسیر به مسلمانان و مؤمنان داده است را به‌زودی محقق کند و زمین بار دیگر شامل نزول هزاران ملائکه باشد تا مظلومان و مسلمانان از اسارت طواغیت و شر فتنه‌های سخت به فضل الهی نجات پیدا کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی نور اظهار کرد: از دست اندرکاران برگزاری این رویداد نورانی و ارزشمند سپاسگزاری می‌کنم که با نهایت جدیت و تلاش و اعمال سلیقه، فضای دلنشین و دل انگیز معنوی را با عطر و رایحه آیات دل انگیز الهی ممزوج کردند و ما را در واپسین لحظات ماه مبارک رمضان در فضای ترنم آیات الهی قرار دادند.

وی ادامه داد: از برادر عزیزم سردار حاجی‌زاده فرمانده برجسته و درخشان نیروی هوافضای سپاه و سردار موسوی جانشین عزیز نیروی هوافضا و همکارانشان در این نیرو که تلاش وافری به خرج دادند و این فضای زیبا را متناسب با شأن این رویداد الهی آراسته کردند که زحمات و تلاش‌های این عزیزان، برنامه خوب امروز را برای ما به ارمغان آورد.

سرلشکر سلامی در ادامه سخنانش از تلاش‌های نمایندگی‌های ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جهت ترویج قرآن و فرهنگ آن در این نهاد قدردانی کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سال‌ها پیش آیه زیبایی از قرآن توسط رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) در توصیف شخصیت قرآنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند که؛ «لَا تَقُمْ فِیهِ أَبَدًا لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقْوَی مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِیهِ فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ».

وی ادامه داد: ایشان سپاه را مخاطب و مصداق این آیه شریفه دانستند که آیه ۱۰۸ از سوره توبه است که سپاه مانند مسجدی است که سرشت، ذات و خلقت آن بر تقوای الهی بنا نهاده شده است. این چنین جایگاه و مسجدی به اقامه نماز و عبادت خداوند شایسته‌تر است. در اینجا مردانی وجود دارند که پاکیزگی را دوست دارند و خداوند هم پاکیزگان را دوست دارد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه قرآن سیمای یک سپاه الهی و آسمانی را در آیات متعددی برشماری کرده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این آیه، آیات دیگری نیز وجود دارد که شخصیت و هویت الهی، ایمانی و انقلابی سپاه را به زیبایی نشان می‌دهد.

وی افزود: سپاه واقعاً مجمع کسانی است که در آیه آخر سوره فتح به آن اشاره شده است؛ «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاهِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَی عَلَی سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَهً وَأَجْرًا عَظِیمًا»

وی ادامه داد: این سپاه اشدا علی الکفار است، اما، برای مؤمنان رحیم، رئوف و مهربان است. این افراد کسانی هستند که در جستجوی رضوان الهی هستند. البته این پاسداران را اهل رکوع و سجود می‌بینید و برای خداوند شمشیر می‌زنند، چشمانشان برای نصرت دین خدا باز است و گام‌هایشان را برای بلند کردن طول شمشیرها به جلو برمی‌دارند. در جبین آن‌ها اثر سجده نمایان است و مثل آن‌ها در تورات و انجیل آمده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به آیات قرآن کریم عنوان کرد: در آیات دیگری یک معرفی از انسان‌های مؤمن و به خداوند متصل ارائه می‌دهد که در آیه ۱۱۲ سوره توبه آمده؛ «التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاکِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ».

وی افزود: مطابق این آیات، پاسداران حافظان حدود الهی هستند حتی وقتی با دشمن در ستیز هستند، حدود الهی را رعایت می‌کنند. این مسئله بسیار مهمی است که حتی پستی عمل دشمن آن‌ها را وادار نمی‌کند که از حدود الهی خارج شوند و شنیع‌بودن عمل دشمن موجب ارتکاب جنایت نمی‌شود و این به تقوا نزدیک‌تر است.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: این افراد کسانی هستند که خداوند درباره آن‌ها در آیه ۵۴ از سوره مائده فرمود؛ «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ فَسَوفَ یَأتِی اللَّهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَیُحِبّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَی المُؤمِنینَ أَعِزَّهٍ عَلَی الکافِرینَ یُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَلا یَخافونَ لَومَهَ لائِمٍ ۚ ذٰلِکَ فَضلُ اللَّهِ یُؤتیهِ مَن یَشاءُ ۚ وَاللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ.»

وی ادامه داد: در این آیه آمده که پاسداران دوستدار خداوند هستند و خدا نیز آن‌ها را دوست دارد. در ادامه آمده است که آن‌ها در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت هیچ سرزنش‌کننده‌ای هراس ندارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آیات بسیاری درباره حقیقتی که سپاه باید مطابق آن باشد، وجود دارد، تاکید کرد: این طبیعی است که سپاه به عنوان حافظ و پاسدار قرآن، عمل خود را براساس حدود الهی تنظیم می‌کند و از حدود الهی خارج نمی‌شود.

وی افزود: همچنین آیات بسیاری که خصوصیات اخلاقی و فضیلت‌های انسانی را در چهره مردان و زنان مومن نشان می‌دهد و خانه‌های آن‌ها نیز، خانه‌ای است که نغمات زیبای تلاوت قرآن از آن به گوش می‌رسد.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: خانه‌های آن‌ها صبح و شام مکان عبادت و ذکر است و به همین دلیل رفعت می‌یابد. بنابراین؛ خانواده‌های ما هم با کمک خداوند این‌گونه هستند. لذا؛ باید اهل خانه‌مان را از آتش نجات دهیم، آن‌ها را به نماز امر کنیم و بر این پایدار باشیم. این رمز و راز نجات ما در دنیا از شر شیطانی است که برای همگان حتی برای پیامبران وجود دارد.

وی ادامه داد: شیاطینی وجود دارند که حتی برای پیامبران، قول مزخرف، فریب و غرور سر می‌دهند. ان‌شاءالله امیدواریم که ما در مسیر تحقق این آیات قرار داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: سپاه پاسداران باید آینه تمام‌نما از تجلی معارف قرآن در عمل، حرف و کلام باشد. یعنی مطابق با آیه ۱۰ سوره فاطر که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند؛ «مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّهَ فَلِلَّهِ الْعِزَّهُ جَمِیعًا ۚ إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ ۚ وَالَّذِینَ یَمْکُرُونَ السَّیِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ ۖ وَمَکْرُ أُولَٰئِکَ هُوَ یَبُورُ». پس ما باید عامل به قرآن باشیم.

وی افزود: انس با قرآن، ما را با منطق حق آشنا می‌کند. اگر بخواهیم منطق حق را فرا بگیریم و بر آن منطق عمل کنیم، همه سنت‌های الهی در قرآن آمده‌اند. سرشار از روح ایمان، همه افق‌هایی که قرآن برای انسان در سختی‌ها ترسیم می‌کند همه دل انگیز و روشن هستند چرا که قرآن نور مبین است.

سرلشکر سلامی با اشاره به غزه عنوان کرد: خداوند در پایان کار به شما مردان و زنان مومن غزه، سرزمین‌تان را می‌بخشد که امروز آن را اشغال کرده‌اند و سرزمینی که هنوز پای بر آن نگذاشته‌اید که خداوند آن را به آن‌ها می‌بخشد.

وی ادامه داد: وقتی که قرآن می‌گوید دشمنان از بالای و پایین پای شما یعنی از هوا و زمین دقیقاً کاری که امروز دشمنان صهیونیست انجام می‌دهند، هنگامی که چشم‌ها شگفت زده می‌شود و قلب‌ها به حنجره‌ها می‌رسد. اینجا همان جایی است که نباید ظن‌ای به خداوند متعال برده شود. چرا که خداوند اینگونه مومنان را آزمایش می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مردم غزه در امتحان الهی به زیبایی ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند، خاطرنشان کرد: آن‌ها به زیبایی در حال خروج از آزمون بزرگ الهی هستند؛ به نحوی که در طوفان الاقصی مدخل صدق داشتند و هم در هنگامی که سرزمینشان به آن‌ها بازگردانده شود یک مخرج صدق خواهند داشت.

وی ادامه داد: نباید نگران بود چرا که خداوند اذن غلبه کفار را بر مومنان نمی‌دهد و نصرت او جاری می‌شود. مطابق آیات قرآن، هنگامی که جنود ابلیس به سمت شما آمدند، خداوند نیز بادهای طوفان‌زا را با لشکریانی که شما قادر به مشاهده آن‌ها نیستید به سوی آن‌ها می‌فرستد.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: اگر ما با این منطق آشنا شویم در هیچ صحنه‌ای دچار هراس نمی‌شویم. یاری خداوند به محسنین و نیکوکاران نزدیک است و امید داریم که ان‌شاءالله بر اساس وعده‌های الهی که تخلف ناپذیر است، مردم غزه به ظالمان تکیه نکردند چون اگر تکیه کنند خداوند به آن‌ها نصرت نمی‌دهد و آن‌ها را آتش فرا می‌گیرد.

وی افزود: ظالمان در زمین استکبار می‌کنند و توطئه شوم می‌چینند و مکر ناپسند غیر از اهلش به کسی نمی‌رسد و آن‌ها به اذن الهی در آتشی که خود افروخته‌اند، خواهند سوخت.

منبع: مـهر