۷ مثل مسی، ۷۷ جای رونالدو!
۷ مثل مسی، ۷۷ جای رونالدو!

برخلاف ادعای برخی کارشناسان استقلال با رهبری جواد نکونام خیلی واضح با سه دفاع بازی می‌کند!

- ۷ مثل مسی، ۷۷ جای رونالدو!

قدیمی‌ها می‌گفتند: «هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک» وقتی مردم عادی و معمولی در هر تخصصی اختلاف نظر داشته باشند به مرجع و منبع مراجعه می‌کنند و این کارشناسان هستند که باید با توجه به تخصص و شناخت خود گره را باز کنند.

حال تصور کنید در یک تخصص کارشناسان هم اشتباه کنند و نظر آنها غلط باشد، دیگر چه توقعی باید از مردم عادی داشت؟ و وقتی این اتفاق در تخصصی مثل فوتبال رخ بدهد، اویلا می‌شود چرا که در حالت عادی تقریبا بیشتر هواداران و فوتبال دوستان خود یک پا متخصص و کارشناس و برای خود حق رای و مرجعیت قائل هستند!

در بازی استقلال مقابل مس رفسنجان بارها شنیدیم و بعداً در رسانه‌ها دیدیم که برخی کارشناسان سیستم بازی استقلال را ۲-۴-۴ معرفی کردند در حالی که هر کس اندک شناختی از فوتبال داشته باشد، به راحتی قادر به تشخیص سیستم ۳-۴-۳ جواد نکونام هست و جالب‌تر اینکه نکونام مدت‌هاست با این سیستم بازی می‌کند نه اینکه بازی با مس بار اول باشد و بگوییم کارشناس تلویزیون در لحظه گمراه شد و اشتباه کرد!

به ترکیب اولیه استقلال نگاه کنید؛ سه مدافع با مرکزیت روزبه چشمی که آرمین سهرابیان را در سمت چپ و ایمان سلیمی را در سمت راست خود داشت. در بازی‌های قبلی سیلوا جای سلیمی بازی می‌کرد.

استقلال دو فول بک دارد که در مواقع حمله وظیفه نفوذ از کناره‌ها و ارسال روی دروازه را دارند. ابوالفضل جلالی در تمام این فصل در سمت چپ فیکس بوده و این بازی میلاد فخرالدینی به جای صالح حردانی مصدوم بازی می‌کرد.

دو هافبک میانی که اغلب در این فصل آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور بودند. دو وینگر در راست و چپ که در این مسابقه مهرداد محمدی و جلال الدین ماشاریپوف صاحب این دو نقش بودند. مهرداد چپ پا در سمت راست بازی می‌کرد – درست مثل لیونل مسی – که در مواقع لزوم به تو بزند و با پای تخصصی شلیک کند و دیدیم که دو شوت خطرناک او با فاصله کم به بیرون رفت.

ماشاریپوف هم که راست پاست و در سمت چپ بازی می‌کند – درست مثل کریس رونالدو – که او هم در مواقع لزوم بتواند به تو بزند. البته اولویت این ستاره ازبکستانی بیشتر دادن پاس‌های تودر و گلسازی برای سایرین است تا گلزنی خود!

تک مهاجم نوک استقلال هم گوستاو بلانکو آرژانتینی بود که خوش درخشید و جای دیگر به صورت ویژه به او خواهیم پرداخت. اما نکته جالب این بود که حتی در نیمه دوم و با انجام تعویض‌ها هم سیستم بازی استقلال ثابت باقی ماند و در کل مسابقه این تیم حتی یک لحظه هم با دو مهاجم کلاسیک بازی نکرد!

کاش لااقل تلویزیون در انتخاب کارشناس جوری رفتار کند که افراد واقعی و لایق روی این صندلی بنشینند و اطلاعات درست به مردم بدهند!

منبع: خبـر ورزشی