پرسپولیس که برای شرکت در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا و رسیدن به فینال این پیکارها در تعطیلات نوروز سال ۱۳۷۷ راهی هنگ‌کنگ شده بود، جدال نیمه نهایی را مقابل دالیان چین واگذار کرد تا از رسیدن به فینال جام باشگاه‌ها محروم شود. در آن مقطع برخلاف تصورات، الهلال عربستان هم به پوهانگ کره […]

- شکست تاریخی و تلخ پرسپولیس مقابل الهلال/ پرونده سرمربی کروات را در هنگ‌کنگ بستند

پرسپولیس که برای شرکت در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا و رسیدن به فینال این پیکارها در تعطیلات نوروز سال ۱۳۷۷ راهی هنگ‌کنگ شده بود، جدال نیمه نهایی را مقابل دالیان چین واگذار کرد تا از رسیدن به فینال جام باشگاه‌ها محروم شود.

در آن مقطع برخلاف تصورات، الهلال عربستان هم به پوهانگ کره جنوبی باخت تا ۲ قطب بزرگ فوتبال غرب آسیا برگزارکننده مسابقه رده‌بندی شوند. پرسپولیس در این دیدار انصافا خیلی ضعیف ظاهر شد و در نهایت کار را با نتیجه ۴ بر یک واگذار کرد تا عنوانی بهتر از چهارمی کسب نکند و انتقادات از ایوان متکوویچ سرمربی کروات وقت قرمزپوشان به اوج خود برسد.

در واقع می‌توان گفت پس از شکست برابر الهلال بود که پرونده این مربی متوسط خارجی در جمع سرخ‌پوسان برای همیشه بسته شد و چند ماه بعد زمینه برای بازگشت علی پروین به پرسپولیس فراهم آمد.

منبع: خبـر ورزشی