به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی پیش از ظهر چهارشنبه جریان ارزیابی میدانی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل اظهار کرد: شهرک شهید سلیمانی اردبیل به‌ عنوان بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن کشور تلقی می شود که با پیشرفت مناسب در اردبیل در حال ساخت است. وی با اشاره به […]

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی پیش از ظهر چهارشنبه جریان ارزیابی میدانی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل اظهار کرد: شهرک شهید سلیمانی اردبیل به‌ عنوان بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن کشور تلقی می شود که با پیشرفت مناسب در اردبیل در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل ۲۳ هزار واحد مسکن شهری و روستایی استان اردبیل تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۳ با سرعت بیشتری اجرا می‌شود و با برنامه‌ریزی انجام‌ یافته تا پایان سال جاری ۱۵هزار واحد مسکن شهری و ۸ هزار واحد مسکن روستایی تکمیل و تحویل مردم استان خواهد شد.

استاندار اردبیل افزود: تأمین مسکن برای واجدان شرایط از جمله برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن بوده است.

عاملی ادامه داد: در استان اردبیل هم نزدیک به ۳۰ هزار واجد شرایط این طرح احراز شده و اقدامات مربوط به تأمین مسکن برای آن‌ها در جریان است.

وی از الحاق ۶۴۵ هکتار زمین به محدوده شهر اردبیل برای تأمین زمین نهضت ملی مسکن خبر داد و تصریح کرد: برخی مشکلات در تأمین زمین نهضت ملی مسکن شهرستان اردبیل وجود داشت که طی اقدامی مهم و بی‌نظیر در استان برای تأمین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن ۶۴۵ هکتار زمین به محدوده شهر اردبیل الحاق شد.

عاملی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در سراسر استان اردبیل در حال اجرا است و براساس برنامه‌ریزی انجام‌ یافته، تا پایان سال جاری ۱۵هزار واحد مسکن شهری و ۸ هزار واحد مسکن روستایی تکمیل و تحویل مردم استان خواهد شد.

وی با اشاره به رتبه سوم کشوری استان اردبیل در پیشرفت نهضت ملی مسکن طی سال گذشته اظهار کرد: با توجه به رفع مشکلات مربوط به تأمین زمین که علت اصلی تأخیر در اجرای برخی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن بود این طرح در سال جاری با سرعت بیشتری اجرا می‌شود.

منبع: مـهر