به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب، سایپا در روز چهارشنبه، پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، قیمت شاهین GL‌ را به‌صورت رسمی افزایش داد. این چندمین‌بار است که از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تابه‌حال، شاهین GL افزایش قیمت را تجربه می‌کند. قیمت این خودرو اکنون از ۴۲۰ میلیون تومان فراتر رفته است. به‌نظر می‌رسد که سایپا تصمیم دارد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب، سایپا در روز چهارشنبه، پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، قیمت شاهین GL‌ را به‌صورت رسمی افزایش داد. این چندمین‌بار است که از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تابه‌حال، شاهین GL افزایش قیمت را تجربه می‌کند. قیمت این خودرو اکنون از ۴۲۰ میلیون تومان فراتر رفته است. به‌نظر می‌رسد که سایپا تصمیم دارد شاهین GL‌ را به‌عنوان رقیبی برای سورن پلاس XU۷P‌ ایران‌خودرو معرفی کند. افزایش پنج میلیون تومانی قیمت شاهین GL دقیقاً مشابه میزان افزایش قیمت محصولات محبوب ایران‌خودرو همچون سورن پلاس و دنا پلاس است.

جدول قیمت شاهین GL‌ و تغییرات آن در سال جدید، فروردین ۱۴۰۳:

شاهین GL‌ نسخه ساده‌تری از شاهین G‌ است که سایپا آن را در نیمه سال ۱۴۰۲ معرفی کرد. تنها تفاوت میان این نسخه و شاهین G، عدم نصب سانروف روی سقف است. به‌جز این مورد، سایر تجهیزات و مشخصات شاهین GL‌ و شاهین G مشترک هستند. سایپا از پایان سال ۱۴۰۲، شاهین GL‌ را نیز به سیستم کنترل پایداری مجهز کرده است و این خودرو را شاهین GL‌ با ترمز ESC می‌نامد.

عملکرد ضعیف سایپا در تولید و عرضه محصولات طی سال ۱۴۰۲، باعث شده است که قیمت خودروهای سایپا در بازار آزاد به‌شدت افزایش یابد. این مسئله به‌خصوص در مورد دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک شاهین جلوه بیشتری دارد. هم‌اکنون قیمت شاهین G در بازار آزاد از ۷۶۰ میلیون تومان عبور کرده و اختلاف قیمت شاهین در بازار و کارخانه به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

پیش از آنکه سال ۱۴۰۲ به پایان برسد، مدیرعامل سایپا تغییر کرد و افراد جدیدی هدایت شرکت‌های زیرمجموعه سایپا را بر عهده گرفتند. اکنون بسیاری از مشتریان سایپا که در مرحله دوم سامانه یکپارچه متقاضی خرید محصولات این خودروساز بودند، امیدوار هستند که طی سال ۱۴۰۳ بتوانند اتومبیل‌ ثبت‌نامی خود را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه خریداری کنند.