به گزارش زیرنویس، رهبران و سازمان‌های سیاسی و شماری از شخصیت‌های سیاسی حامی فلسطین با صدور بیانیه‌های نسبت به شهادت فرزندان اسماعیل هنیه در نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند. مرکز اطلاع رسانی فلسطین شامگاه چهارشنبه گزارش داد که در پی شهادت جانکاه شماری از فرزندان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش […]

به گزارش زیرنویس، رهبران و سازمان‌های سیاسی و شماری از شخصیت‌های سیاسی حامی فلسطین با صدور بیانیه‌های نسبت به شهادت فرزندان اسماعیل هنیه در نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین شامگاه چهارشنبه گزارش داد که در پی شهادت جانکاه شماری از فرزندان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله جنایتکارانه امروز ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، شماری از رهبران و سازمان‌ها و شخصیت‌های سیاسی شهادت فرزندان هنیه را به وی تبریک و تسلیت گفتند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای هدف قرار دادن فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

در همین رابطه، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه نیز در تماسی جداگانه با هنیه شهادت سه فرزند و نوه‌هایش را به او تسلیت گفت.

فهمی هویدی نویسنده و تحلیلگر سرشناس مصری در واکنش به شهادت ۳ فرزند و ۳ نوه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه نوشت:

رهبران مقاومت با این مناسبت دردناک، بار دیگر با ملت خود با خون و جان تجدید میثاق کردند.

برادرم ابو العبد (هنیه) این صداقت بزرگ تاریخی را به تو تبریک می‌گویم.

از سوی دیگر، مدیرکل بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه «IHH»: برادر اسماعیل هنیه با این صبر و فداکاری به یک نماد و الگوی جهانی تبدیل شد و نقشه‌های اشغالگران علیه او شکست و سرانجامی بد را برای آنان به همراه خواهد داشت.

در همین راستا، قائم مقام رهبر اخوان المسلمین اعلام کرد: رهبران مقاومت و در رأس آن‌ها اسماعیل هنیه نمونه بارزی از فداکاری و جانفشانی را به نمایش گذاشتند و خداوند قدرت و پیروزی را برایشان محقق خواهد کرد.

دکتر علی صلابی، معاون دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خداوند این جایگاه والا را برای فرزندان اسماعیل هنیه مقرر نمود و این کرامت الهی و پیامی والا است که تأثیر بسزایی در تقویت پایداری ملت فلسطین خواهد داشت.

همچنین، دکتر طارق سویدان اندیشمند، واعظ و نویسنده سرشناس اعلام کرد: نمی‌دانم دشمن چگونه می‌تواند ملتی را شکست دهد که رهبرانش این همه فداکاری و جانفشانی می‌کنند و در صف مقدم مبارزان خود ایستاده‌اند.

سخنگوی انصار الله یمن در بیانیه‌ای گفت: جانفشانی‌های برادر اسماعیل هنیه موجب تقویت هرچه بیشتر پایداری ملت و مقاومت فلسطین خواهد شد.

منصف المرزوقی رئیس جمهور سابق تونس تاکید کرد: شهادت فرزندان اسماعیل هنیه نشانگر رهبری است که همراه ملت خود است و در خط مقدم جانفشانی و فداکاری قرار دارد و این بخشی از جانفشانی‌های بزرگ در نبرد آزادسازی همه جانبه و بخشی از مصیبت و سختی ملت عزیز فلسطین است که هنیه را الگوی خود در فداکاری و جانفشانی می‌داند.

دکتر محمد عبدالکریم دبیرکل انجمن علمای مسلمان اعلام کرد: همه ملت فلسطین حتی رهبرانش بهای پیروزی را می‌پردازند.

پیشتر شبکه الجزیره گزارش داد در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اسامی شهدا را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت فرزندان و تعدادی از نوه‌هایش در حمله رژیم صهیونیستی گفت: خداوند را به خاطر این افتخاری که با شهادت سه فرزند و نوه‌هایم نصیب ما کرد، شکر می‌کنم.

هنیه در ادامه افزود: با این دردها و خون‌ها، ما برای ملت و مسأله فلسطین و امت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم.

منبع: مـهر