ترس از انتقام ایران به «جی‌پی‌اس» اسرائیلی‌ها رسید
ترس از انتقام ایران به «جی‌پی‌اس» اسرائیلی‌ها رسید

ایسنا نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر سیگنال‌های جی‌پی‌اس را در تعدادی از شهرها از جمله کلانشهر تل‌آویو و قدس با هدف خنثی کردن حملات موشکی یا پهپادی که احتمالا از سوی ایران یا گروه‌های مقاومت شلیک می‌شوند، مختل کرده است.   این پارازیت‌ها اختلالات اساسی در زندگی روزمره صهیونیست‌ها ایجاد کرده و باعث ناامیدی […]

- ترس از انتقام ایران به «جی‌پی‌اس» اسرائیلی‌ها رسید

ایسنا نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر سیگنال‌های جی‌پی‌اس را در تعدادی از شهرها از جمله کلانشهر تل‌آویو و قدس با هدف خنثی کردن حملات موشکی یا پهپادی که احتمالا از سوی ایران یا گروه‌های مقاومت شلیک می‌شوند، مختل کرده است. 

 این پارازیت‌ها اختلالات اساسی در زندگی روزمره صهیونیست‌ها ایجاد کرده و باعث ناامیدی در سراسر اراضی اشغالی شده است.

ساکنان اراضی اشغالی که از برنامه‌های نقشه‌برداری مانند «گوگل مپس» یا «ویز» برای رفت‌وآمد در تل‌آویو استفاده می‌کنند، گفتند که برنامه‌هایشان نشان می‌دهد که آن‌ها در بیروت، پایتخت لبنان یا قاهره در مصر هستند!

بسیاری از مردم هم به سراغ رسانه‌های اجتماعی رفتند تا اسکرین‌شات‌هایی از تبعات پارازیت‌ها منتشر کنند که باعث اختلال در پرداخت‌های آنلاین، تحویل و خدمات حمل با خودرو شده است.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود که صهیونیست‌ها «به منظور خنثی کردن تهدیدها» از امواج پارازیت برای دستکاری جی‌پی‌اس استفاده می‌کنند. او گفت: «ما آگاه هستیم که این اختلالات باعث ناراحتی‌هایی می‌شود، اما این ابزاری حیاتی و ضروری در قابلیت‌های دفاعی ماست.»

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، اختلال امواج در روزهای گذشته به اوج خود رسید و طی روزهای اخیر هم به شکل پراکنده ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی از زمان جنایت مرگبار هفته گذشته و حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق که به شهادت هفت نفر از مستشاران نظامی ایران منجر شد، در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

کارشناس ارشد مرکز سیاست بین‌الملل در واشنگتن، هشدار داد که برخی از پهپادهای ایرانی به راحتی در معرض پارازیت قرار نمی‌گیرند.

او در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «به نظر می‌رسد چنین پارازیت‌های گسترده جی‌پی‌اس در اسرائیل نشان‌دهنده عدم اعتماد به کارآمدی سیستم‌های دفاع ضد موشکی و پهپادی آن‌هاست.»

منبع: اطلاعات انلاین