به گزارش زیرنویس، منابع عبری‌زبان چهارشنبه شب از تظاهرات پراکنده در تل آویو و قدس اشغالی ضد کابینه جنگی رژیم صهیونیستی خبر دادند. ظاهرات چهارشنبه شب معترضان و یهودی‌های حریدی ضد نتانیاهو در تل آویو و قدس به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس تل آویو به معترضان علیه جنگ طلبی و سیاست‌های نخست وزیر […]

به گزارش زیرنویس، منابع عبری‌زبان چهارشنبه شب از تظاهرات پراکنده در تل آویو و قدس اشغالی ضد کابینه جنگی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

ظاهرات چهارشنبه شب معترضان و یهودی‌های حریدی ضد نتانیاهو در تل آویو و قدس به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس تل آویو به معترضان علیه جنگ طلبی و سیاست‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله کردند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری شامگاه چهارشنبه گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی تظاهرات در تقاطع معروف کاپلان تل آویو را از این به بعد ممنوع اعلام کرده است.

از سوی دیگر، منابع خبری گزارش دادند که همزمان با درگیری معترضان علیه کابینه جنگ با پلیس در تل آویو، صهیونیست‌های افراطی که نسبت به قانون الزام خدمت سربازی معترض بودند در خیابان‌های قدس دست به تظاهرات زده و اقدام به آتش زدن مخازن زباله کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد گروهی از یهودیان حریدی بار دیگر با بستن برخی مسیرها در قدس اشغالی، به شدت علیه قانون خدمت وظیفه اعتراض کردند.

منابع خبری گزارش دادند معترضان در تل آویو و یهودیان معترض حریدی، به شدت با نیروهای پلیس در تل آویو و قدس اشغالی درگیر شدند.

گفتنی است که یهودیان مذهبی به دنبال تصویب قانونی هستند که دانشجویان مراکز دینی را از خدمت وظیفه معاف کند و براساس آن، آموزش‌های دینی معادل با انجام خدمت در نظر گرفته می‌شود.

جمعیت جریان افراطی و ارتدوکس «حریدی» حدود یک میلیون نفر در سرزمین‌های اشغالی است و به دلیل حضور در ائتلاف حاکم در کابینه کنونی رژیم صهیونیستی، از چنان قدرتی برخوردار هستند که هراز گاهی تهدید می‌کنند، در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایشان، کابینه را منحل کرده و باعث فروپاشی آن خواهند شد.

منبع: مـهر