به گزارش زیرنویس از ریاست جمهوری  ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز – پنجشنبه – با حضور در مرکز کنترل و پایش فاضلاب تهران، ضمن افتتاح ساختمان این مرکز، پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران به ارزش بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان را بهره‌برداری کرد. همچنین با حضور رئیس جمهور  ۱۴ قرارداد سرمایه‌گذاری […]

به گزارش زیرنویس از ریاست جمهوری  ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز – پنجشنبه – با حضور در مرکز کنترل و پایش فاضلاب تهران، ضمن افتتاح ساختمان این مرکز، پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران به ارزش بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان را بهره‌برداری کرد.

همچنین با حضور رئیس جمهور  ۱۴ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل و توسعه تأسیسات فاضلاب کشور با مشارکت بخش خصوصی در ۷ استان و به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان  به امضا رسید.

آیین برگزاری امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری تکمیل و توسعه تأسیسات فاضلاب کشور با مشارکت بخش خصوصی با حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.

این ۱۴ قرارداد از طریق واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به صنایع بزرگ و کوچک، سرمایه‌گذاری به میزان بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان با حجم ۴۷ میلیون مترمکعب در سال در بخش تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های فاضلاب صورت خواهد گرفت.

به موجب این قراردادها، پروژه‌های تکمیل و  توسعه تأسیسات فاضلاب در ۷ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان، قم، آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی، سمنان و فارس در ازای واگذاری بخشی از پساب این استان‌ها به شرکت‌های سرمایه‌گذاری به انجام خواهد رسید.

با اجرای این قراردادها بخشی از نیاز آبی صنایع بزرگ تأمین و استفاده از آب متعارف در صنایع ۷ استان کشور حذف می‌شود.

 گفتنی است ، این پروژه‌ها شامل ۵ هزار میلیارد تومان طرح‌های آب برای افزایش ظرفیت تامین آب شرب و ۱۲ هزار میلیارد تومان طرح‌های مربوط به پروژه فاضلاب شهر تهران است.

این پروژه‌ها که شامل افتتاح مرکز کنترل و پایش فاضلاب شهر تهران (اسکادا)، بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز امداد فاضلاب در سطح کشور، افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه ششم آب شرب تهران به میزان ۱۲۵۰ لیتر بر ثانیه، بهره‌برداری از طرح توسعه شبکه فاضلاب نیمه غربی تهران برای پوشش ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران است، نقش مهمی در آبرسانی و بهبود شاخص بهره‌مندی از شبکه فاضلاب در تهران خواهند داشت.

همچنین توسعه مخازن ذخیره آب به میزان ۲۲۲ هزار مترمکعب، تکمیل ۳۲ کیلومتر از طرح آبرسانی الغدیر و اصلاح ۸۶ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب تهران از دیگر پروژه‌هایی است که امروز با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

منبع خبر: رکنـا