به مدال‌آوری پینگ‌پنگ‌بازان در هانگژو امیدوارتر شدم
به مدال‌آوری پینگ‌پنگ‌بازان در هانگژو امیدوارتر شدم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید دارد که عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا، امیدواری نسبت به مدال‌آوری آنها در بازی‌های آسیایی را بیشتر کرده است.

مهرداد علی قارداشی از مجموع عملکرد ملی پوشان تنیس روی میز مسابقات قهرمانی آسیا که با کسب سهمیه جهانی در هر دو بخش مردان و بانوان همراه بود، ابراز رضایت کرد و گفت: در دو بازی عملکرد ملی پوشان ایران می توانست منجر به کسب مدال شود اما باخت با نزدیک ترین نتیجه ممکن مانع شد. البته که به ظاهر ما فرصت از دست دادیم اما این عملکرد و نتیجه به دست آمده در آن گویای روند رو به رشد بود.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی تنیس روی میز مردان با شکست برابر چین تایپه از کسب مدال در این بخش بازماند، خاطرنشان کرد: تیم ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با نتیجه ۳ به صفر مقابل چین تایپه باخت. در مسابقات ۲۰۱۹ قهرمانی آسیا که بازهم در اندونزی برگزار شد ۳ به یک برابر این تیم متحمل شکست شدیم اما در این دوره رقابت های قهرمانی آسیا با نتیجه نزدیک ۳ به ۲ شکست را پذیرفتیم.

به گزارش زیر نویس ،رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: همین نتایج نشان از روند رو به رشدی دارد که تنیس روی میز ایران در حال طی کردن آن است. تیمی مانند چین تایپه از قدرت های تنیس روی میز آسیا و جهان است که از هر حیث شرایط برتری نسبت به ایران دارد. ما مقابل چنین تیمی هر دوره بهتر از دوره قبل عمل کرده ایم.

قارداشی با یادآوری اینکه تیم دوبل برادران عالمیان هم با شکست برابر کره جنوبی از کسب مدال بازماند، تصریح کرد: این بازی را در شرایطی واگذار کردیم که گیم اول و دوم به نفع عالمیان ها تمام شده بود. آنها در گیم سوم هم ۷ بر ۳ پیش بودند. یعنی فقط چهار امتیاز با پیروزی و قطعی شدن مدال فاصله داشتند اما کره ای ها به این راحتی شکست پذیر نبودند.

قارداشی: به مدال‌آوری پینگ‌پنگ‌بازان در هانگژو امیدوارتر شدم

قارداشی تاکید دارد که نتایج تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی آسیا امیدواری به نتیجه گیری در بازی های آسیایی را بیشتر کرده است

وی تاکید کرد: ملی پوشان ایران مقابل تیم هایی با نتیجه نزدیک شکست خوردند که در نهایت مدال آور مسابقات قهرمانی آسیا شدند. چین تایپه در بخش تیمی تا فینال پیش رفت و نایب قهرمان شد. کره ای ها هم اگرچه به فینال بخش دوبل نرسیدند اما صاحب مدال برنز شدند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز حضور ملی پوشان در لیگ اروپا را در روند رو به رشد آنها تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: قطعا فدراسیون تمام تلاش خود را به کار می برد تا شرایط هر چه بیشتر برای حضور بازیکنان در میادین مختلف مهیا کند اما نمی توان منکر شد که شرایط باشگاهی بازیکنان هم بی تاثیر در موفقیت امروز آنها نیست. حدود ۶ سال است که ملی پوشان‌مان در تیم های مختلف اروپایی بازی می کنند و این حضور در روند کاری آنها تاثیر داشته است.

به گزارش زیر نویس ،وی با بیان اینکه پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا پیش بینی کسب مدال در بازی های آسیایی را داشتیم، گفت: با عملکردی که ملی پوشان در کره جنوبی (قهرمانی آسیا) داشتند نسبت به مدال آوری آنها در هانگژو امیدوارتر شدیم.

قارداشی در این مورد توضیح بیشتری داد و گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا هر یک از تیم ها با ۵ بازیکن شرکت می کنند. حضور این تعداد بازیکن از چین، ژاپن، چین تایپه، کره جنوبی و هنگ کنگ شانس بازیکنان ایران را خیلی کم می کند اما پروتکل بازی های آسیایی مانند بازی های المپیک اینگونه است که از هر کشور دو بازیکن می توانند شرکت کنند. البته در این صورت هم تعداد بازیکنان مدعی کم نیستند. فقط با لجاظ کردن حضور چین، ژاپن، چین تایپه، کره جنوبی و هنگ کنگ بازهم ۱۰ بازیکن مدعی حضور دارند اما شانس ما بیشتر است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پایان با یادآوری اینکه تیم ملی بعد از بازی های آسیایی باید مهیای مسابقات جهانی شود که بهمن برگزار می شود، گفت: عمکلردمان در آن رقابت ها هم اهمیت زیادی دارد. به دنبال سهمیه تیمی المپیک هستیم و باید جزو ۱۶ تیم اول جهان شویم. کار سختی است اما مهیای انجام آن هستیم.

منبع :خبرگزاری مهر