عید فطر اهالی غزه از ساعات بامدادی امروز ( پنجشنبه ) با غرش جنگنده‌ها و بمباران مناطق مختلف و امروز در فلسطین و غزه همچون دیگر کشورهای اسلامی عید فطر است، اما دیگر خبری از جشن و شادی نیست، خانه‌ای برای دید و بازدید نیست و خیابان‌ها به جای بوی شیرینی و حلوا بوی خاک […]

عید فطر اهالی غزه از ساعات بامدادی امروز ( پنجشنبه ) با غرش جنگنده‌ها و بمباران مناطق مختلف و امروز در فلسطین و غزه همچون دیگر کشورهای اسلامی عید فطر است، اما دیگر خبری از جشن و شادی نیست، خانه‌ای برای دید و بازدید نیست و خیابان‌ها به جای بوی شیرینی و حلوا بوی خاک و خون می‌دهد؛ هیچ مرد و زنی نمی‌خندد و هیج کودکی لباس نو به تن ندارد. اشغالگران گویا از سر حقد و کینه امروز به شدت حملات خود افزوده‌اند.

اشغالگران صهیونیستی بامداد  امروز با استفاده از هواپیماهای جنگی و توپخانه و قایق جنگی مناطق مرکزی و جنوبی از نوار غزه را هدف حملات جنایتکارانه قرار داد.

منابع فلسطینی در خبری از بمباران گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی از نوار غزه خبر دادند.

شبکه خبری «المیادین» گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی واقع در مناطق غربی اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه حمله کردند.

خبرنگار المیادین اضافه کرد که شهرهای «خان یونس» و «رفح» در جنوب نوار غزه نیز هدف حملات هوایی صهیونیست‌ها قرار گرفتند.

خبرنگار الجزیره در نوار غزه افزود که شناورهای جنگی رژیم صهیونیستی نیز در حال تیراندازی به غرب اردوگاه النصیرات و همچنین منطقه «دیر البلح» هستند.

در این راستا اواخر شب گذشته، جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه بمباران کردند؛ جنایتی که حداقل ۱۴ شهید به جا گذاشته و تعدادی نیز زخمی شده‌اند؛ باز هم بیشتر شهدا زنان و کودکان بودند.

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به ۳۳ هزار و ۴۸۲ نفر خبر داد.

رژیم صهیونیستی در جنایت دیگری سه فرزند و سه نوه هنیه را در غرب غزه به شهادت رساند.

در همین راستا، منابع فلسطینی نیز تأیید کردند که «حازم»، «امیر» و «محمد» هنیه به همراه سه نوه رئیس دفتر سیاسی حماس به شهادت رسیده اند.

بنا بر اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه گفت: غزه در حالی به استقبال عید فطر رفته که شاهد جنایت‌های بیشتر صهیونیست‌ها، تداوم جنگ نسل‌کشی و افزایش شمار شهداست. غزه در عید فطر شاهد به پرواز درآمدن جنگنده‌های اسرائیلی و شلیک گلوله توسط تانک‌ها در راستای تحقیر احساسات مسلمانان بود.

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه افزود: ما بار دیگر مسئولیت دولت آمریکا و شخص رئیس جمهور بایدن در این حملات را تکرار می‌کنیم. بایدن همچنان به اشغالگران چراغ سبز نشان داده و آنها را با سلاح برای ارتکاب کشتار جمعی حمایت می‌کند.

فرمانده سنتکام به اراضی اشغالی می‌رود

منابع خبری از سفر قریب الوقوع رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) برای رایزنی درباره ایران، به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

وبگاه آکسیوس آمریکا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شد که سفر احتمالی رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به اراضی اشغالی با هدف آمادگی در برابر تهدیدات احتمالی ایران صورت می‌گیرد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از آکسیوس گزارش داد که ژنرال «مایکل کوریلا» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا ( سنتکام) برای رایزنی درباره ایران، به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

وبگاه آمریکایی در ارزیابی از شرایط حساس منطقه گفت: رئیس سنتکام در منطقه غرب آسیا احتمالاً امروز( پنجشنبه ) به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد تا با مقامات اسرائیل دیدار کند.

بر اساس این گزارش، کوریلا قرار است با «آو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد ارتش رژیم صهیونیستی دیدار کند.

این گزارش می‌افزاید که مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی در نهادها و بخش‌ها مختلف در چند روز گذشته در تماس بوده و برای اقدام تلافی‌جویانه ایران در واکنش به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق آماده می‌شوند.

بنی گانتس: وارد رفح خواهیم شد

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت نیروهای این رژیم وارد رفح خواهند شد و همچنین به خان یونس باز خواهند گشت.

بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: تیم مذاکره‌کننده ما علاوه‌ بر فشار نظامی در میدان، تلاش زیادی می‌کند.

براساس گزارش الجزیره، وی در ادامه افزود: ساکنان منطقه شمالی را به هر قیمتی که شده به منازلشان بازخواهیم گرداند.

بنی گانتس در پایان با گزافه‌گویی علیه ایران اظهار داشت: «باید ائتلاف منطقه‌ای به رهبری آمریکا علیه ایران تشکیل دهیم. »

 هیچ کس حرف‌های نتانیاهو را باور نمی‌کند

حچای هوبرمان خبرنگار صهیونیست: جنگ عملا بدون هرگونه موفقیتی برای اسرائیل پایان یافت و به جنگ فرسایشی تبدیل شده است، جنگ با شکست ما (رژیم صهیونیستی) پایان یافته است، گمان نمی‌کنم یک اسرائیلی عاقل که رخدادها را دنبال می‌کند، با این دیدگاه مخالف باشد، من مطمئن هستم وقتی نتانیاهو این هفته بگوید ما در یک قدمی پیروزی هستیم، کسی حرفش را باور نمی‌کند.

حمله موشکی مقاومت لبنان به منطقه اشغالی «الجلیل»

منابع لبنانی از حمله موشکی نیروهای مقاومت به منطقه «الجلیل» واقع در شمال اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند.

در پی شلیک موشک‌های مقاومت لبنان به مناطق  مرزی در اراضی اشغالی، آژیرهای هشدار در مناطق «کریات شمونه» و برخی مناطق در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمدند.

سایت العهد نوشت، سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز فعال شده است.

شبکه خبری المیادین هم گزارش کرد، این حمله منطقه مرزی «اصبع الجلیل» در شمال شرقی اراضی اشغالی را هدف قرار داده است. همچنین یک موشک رهگیر بر فراز منطقه شهرک کفرکلا منفجر شد.

مقاومت لبنان در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین به صورت ۲۴ ساعته مواضع رژیم اشغالگر را هدف قرار می‌دهد. حزب‌الله لبنان تأکید دارد تا زمان توقف جنگ غزه حملاتش علیه رژیم صهیونیستی را متوقف نمی‌کند.

منبع خبر: رکنـا