به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا،محمود عباس زاده مشکینی درباره اقدامات وزارت کشور در مقابل توطئه‌های تروریست‌ها در چابهار و استان سیستان و بلوچستان گفت: پدیده تروریسم ساخته و پرداخته مثلت کشورهای غربی، عبری و عربی است و به‌رغم اینکه غربی‌ها ادعای دفاع از حقوق بشر دارند ولی تروریسم را تقویت و حمایت می‌کنند. […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا،محمود عباس زاده مشکینی درباره اقدامات وزارت کشور در مقابل توطئه‌های تروریست‌ها در چابهار و استان سیستان و بلوچستان گفت: پدیده تروریسم ساخته و پرداخته مثلت کشورهای غربی، عبری و عربی است و به‌رغم اینکه غربی‌ها ادعای دفاع از حقوق بشر دارند ولی تروریسم را تقویت و حمایت می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران هم متاسفانه از بدو انقلاب تاکنون بزرگترین قربانی تروریسم بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، کشورهای همسایه را به عنوان میزبانان تروریسم معرفی کرد و افزود: حفظ پایگاه این گروهک‌ها توسط همسایگان به دور از آداب همسایگی است و قطعا این کشورها در قبال گروه‌های ترور و تروریسم مسئول هستند.

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه اجازه نداده از خاکش علیه کشورهای همسایه سوء استفاده شود، یادآور شد: مسوولان جمهوری اسلامی همین انتظار را از همسایگان دارند. البته اگر مسوولان همسایه شرقی به این موضوع بی تفاوت هستند، نباید نسبت به آنها مماشات کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه داخلی باید جلوی حفره‌های اطلاعاتی و امنیتی گرفته شود، تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور اشراف کاملی به توطئه‌های تروریستها در بخش‌های مختلف کشور دارند و از دهها عملیاتی که آنها هدفگذاری و برنامه ریزی می‌کنند، شاید یک یا دو عملیات آن هم به صورت ناقص به نتیجه برسد که نشان می‌دهد وزارت کشور و دستگاه‌های نظامی و انتظامی به مهار تروریست‌ها اشراف کامل دارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: به رغم عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و وزارت کشور در مقابله با تروریست‌ها، باید با بهره‌گیری از تجربیات روز دنیا و امکانات هوشمند جدید، حفره‌های نفوذ تروریست‌ها را پیدا کرد و نسبت به بستن آن و تقویت سیستم مقابله با آنها اقدامات لازم را انجام داد که وزارت کشور این موارد را به صورت دقیق و پایدار در دستور کار دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی با بهره‌گیری از تروریست‌ها به دنبال بی ثبات کردن فضای داخلی کشور هستند، گفت: کشوری که در داخل بی‌ثبات شود، امکان انجام کار اقتصادی و سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی را نخواهد داشت. در حالی که جمهوری اسلامی جمعیت پویا، تحصیل کرده و فعالی دارد و مسیر پیشرفت و توسعه را به خوبی می‌پیماید که باید در این راه از آسیب دشمنان حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: قدرت، ظرفیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا است و معتقدم به‌رغم حجم بالای توطئه‌ها و عملیات‌های تروریستی که دشمنان به عناوین مختلف علیه ایران اسلامی انجام می‌دهند، وزارت کشور و سایر نهادهای اطلاعاتی و نظامی با اقدامات هوشمندانه، امنیت و اقتدار کشور را حفظ کردند و در این مسیر وزارت کشور، شخص وزیر، نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، سپاه و بسیج زحمات زیادی متحمل می‌شوند.

 

منبع خبر: رکنـا