زیرنویس – به گزارش ایسنا، عزت‌الله گوهرباری از قیمت نوبرانه ها در بازار کرمانشاه یاد کرد و گفت: در حال حاضر قیمت چغاله بادام ریز و مرغوب در میدان بار هر کیلو ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان است و چغاله بادام درشت کیلویی ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. وی ادامه داد: توت فرنگی […]

زیرنویس – به گزارش ایسنا، عزت‌الله گوهرباری از قیمت نوبرانه ها در بازار کرمانشاه یاد کرد و گفت: در حال حاضر قیمت چغاله بادام ریز و مرغوب در میدان بار هر کیلو ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان است و چغاله بادام درشت کیلویی ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

وی ادامه داد: توت فرنگی که اکنون در بازار وجود دارد نیز کیلویی ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد و عمدتا نیز گلخانه‌ای است.

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه طالبی را نیز از دیگر میوه‌هایی دانست که تازه به بازار آمده و قیمت آن حدود کیلویی ۲۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه فعلا نوبرانه دیگری وارد بازار نشده، افزود: اگر شرایط آب و هوا مناسب باشد به تدریج گوجه سبز نیز به بازار خواهد آمد.

گوهرباری از افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت نوبرانه‌ها نسبت به سال گذشته نیز یاد و خاطرنشان کرد: این افزایش عمدتا ناشی از هزینه‌های حمل و نقل، دستمزد و … است، چون عمده این نوبرانه‌ها از شهرهای دیگر کشور به کرمانشاه می‌آید.

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه، قیمت‌هایی که عنوان شده مربوط به قیمت‌های عمده فروشی در میدان بار است و این قیمت‌ها با حدود ۲۵ درصد سود میوه فروشان به دست مردم می‌رسد.

وی این نکته را نیز یادآور شد که هر چقدر به میانه بهار نزدیک شویم، با افزایش ورود میوه‌های نوبرانه به بازار قیمت‌ها تعدیل خواهد شد.

گوهرباری معتقد است، قیمت بالای نوبرانه‌های بهاری باعث شده استقبال مردم از خرید این میوه‌ها چندان زیاد نباشد.

منبع خبر: رکنـا