شوک جدیدی برای کارگران و حقوق بگیران در راه است؟
شوک جدیدی برای کارگران و حقوق بگیران در راه است؟

خبر آنلاین نوشت: علی‌رضا میرغفاری، نماینده کارگری شورای عالی کار، که پیش از این روی افزایش حقوق کارگران تا سطح ۱۵ میلیون تومان تاکید داشت، درباره جلسه شورای عالی کار گفت: همه نمایندگان کارگری در اعتراض به شیوه تعیین دستمزد از جلسه شورای عالی کار بیرون آمدند. آیت اسدی، عضو شورای عالی کار گفت: یکی از […]

- شوک جدیدی برای کارگران و حقوق بگیران در راه است؟

خبر آنلاین نوشت: علی‌رضا میرغفاری، نماینده کارگری شورای عالی کار، که پیش از این روی افزایش حقوق کارگران تا سطح ۱۵ میلیون تومان تاکید داشت، درباره جلسه شورای عالی کار گفت: همه نمایندگان کارگری در اعتراض به شیوه تعیین دستمزد از جلسه شورای عالی کار بیرون آمدند.

آیت اسدی، عضو شورای عالی کار گفت: یکی از واقعیات مزد مصوب شورای عالی کار که بدون امضای کارگران به تصویب رسید، این است که در عمل این میزان افزایش نه ۳۵ درصد که زیر ۳۰ درصد خواهد بود؛ زیرا بحث کسورات، بیمه و مالیات بر حقوق عملا افزایش حداقل بگیران را زیر ۳۰ درصد و برای سایر سطوح زیر ۲۰ درصد افزایش را رقم می‌زند.

احسان سهرابی، فعال کارگری گفت: در این مرحله، خواسته جامعه کارگری، «ابطال مصوبه دستمزد» است؛ مصوبه مزدی ۱۴۰۳ به دلیل‌ عدم تطابق با قانون و به خاطر اینکه نمایندگان کارگری آن را امضا نکردند، بایستی در اسرع وقت ابطال شود. تصویب مصوبات با اکثریت آرا در شورای‌عالی کار کاملا ناعادلانه است؛ این مزد مصوب، فقط خواسته کارفرمایان و دولت بوده که با تبانی با هم، مزدی را به تصویب رساندند که نمایندگان جامعه هدف به هیچ وجه آن را قبول نداشته اند.

منبع: اطلاعات انلاین