: به گزارش زیرنویس، محمد حسن نامی امروز جمعه ۲۴ فروردین ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان کرد: یکسری بندها عرضی بوده که براساس شیب رودخانه است. وی اضافه کرد: نباید در همه کارها از مشارکت مردمی غافل شویم. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور […]

 

:

به گزارش زیرنویس، محمد حسن نامی امروز جمعه ۲۴ فروردین ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان کرد: یکسری بندها عرضی بوده که براساس شیب رودخانه است.

وی اضافه کرد: نباید در همه کارها از مشارکت مردمی غافل شویم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر اصلاح مسیر رودخانه های استان تاکید کرد و گفت: در کشور ۱۴۴ هزار و ۶۲۰ کیلومتر رودخانه وجود دارد چنانچه آنها را مدیریت نکنیم آسیب می‌زند.

نامی ادامه داد: یکی از رویکردهای جدید که در مدیریت بحران کشور انجام شده هوشمندسازی است و این امر در استانی نظیر لرستان که کوهستانی است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بر لایروبی رودخانه‌ها تاکید کرد و با بیان اینکه با لایروبی از خروج گل‌ولای جلوگیری می‌شود چراکه خاک ارزشمند است و باید حفظ شود، بیان کرد: حفظ خاک برای پوشش گیاهی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شخم زدن به صورت عمودی خاک را از بین می‌برد و نباید اجازه دهیم بالای تراز ۲۰۰ شخم زده شود و گندم کاشته شود؛ بلکه باید درخت بکاریم، عنوان کرد: در برخی کشورها حداقل یک میلیون هکتار فضای سبز در سال ایجاد می‌کنند؛ در لرستان آب‌وهوایی حاکم است که چنانچه یک‌سال از درخت مراقبت شود حتما پایدار خواهد شد.

وی افزود: ۶۴ پل در کشور داشتیم که به دلیل عدم اصلاح مسیر رودخانه تخریب شدند.

نامی بیان کرد: یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر مرز با کشور عراق داریم که ۴۰۲.۵کیلومتر آن مرز رودخانه‌ای است.

منبع: ایسنا

منبع خبر: رکنـا