به گزارش زیرنویس، یک شکارچی فسیل آماتور پس از یافتن یک دندان ماموت بزرگ در ساحل، به مناسبت این کشف تکرارنشدنی و تولد خودش جشن می‌گیرد. کریس بی‌اَن روز تولدش به Holland-on-Sea در اِسِکس انگلستان رفت. او و همسرش در ساحل مشغول قدم زدن بودند که کریس ایستاد تا روی سنگی کنار آب بنشیند. وقتی […]

به گزارش زیرنویس، یک شکارچی فسیل آماتور پس از یافتن یک دندان ماموت بزرگ در ساحل، به مناسبت این کشف تکرارنشدنی و تولد خودش جشن می‌گیرد.

کریس بی‌اَن روز تولدش به Holland-on-Sea در اِسِکس انگلستان رفت.

او و همسرش در ساحل مشغول قدم زدن بودند که کریس ایستاد تا روی سنگی کنار آب بنشیند. وقتی به پایین نگاه کرد متوجه یک طرح خطی موج‌دار در شن‌ها شد. 

کریس ۵۶ ساله می‌گوید: «دیدم بیرون زده و فکر کردم با داشتن چنین الگویی باید دندان باشد. با دستانم شروع کردم به کنار زدن شن‌ها از دور آن، اما آنقدر در عمق زمین فرو رفته بود که نمیشد با دست آن را درآورد. من و مارک یک بیلچه باغبانی با خودمان آورده بودیم و از آن برای بیرون آوردن دندان کمک گرفتیم. کاملاًً فسیل شده بود.» 

«باورم نمیشد. همانطور که داشتیم آن را بیرون می‌آوردیم، امیدوار بودم دندان ماموت باشد، اما مدام به شوهرم می‌گفتم امکان نداره! اوایل همان روز گفته بودم می‌خواهم دندان ماموت پیدا کنم و تصور نمی‌کردم درست همان روز لحظه‌ای می‌رسد که من و همسرم دندان ماموت را در دست گرفته‌ایم و قهقهه می‌زنیم.» 

احتمالاً این یافته، ریشه دندان است و عمق و عرض آن شش و نیم تا هفت اینچ است و بیش از ۴ پوند (معادل ۲ کیلوگرم) وزن دارد. 

 

 

منبع خبر: رکنـا