سرخپوشان بازی مهمی را پیروز شدند/ شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر از استقلال است
سرخپوشان بازی مهمی را پیروز شدند/ شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر از استقلال است

اردلان آشتیانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره برد سرخپوشان برابر تیم ملوان اظهار کرد: تیم پرسپولیس نیمه اول بازی را هجومی شروع کرد. البته تیم ملوان در هفته‌های گذشته تمام برنامه اش روی هافبک‌های کناری اش بود با علم بر اینکه سرخپوشان هم وینگر‌های چپ و راستشان خیلی خوب به حمله اضافه می‌شوند، اما […]

- سرخپوشان بازی مهمی را پیروز شدند/ شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر از استقلال است

اردلان آشتیانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره برد سرخپوشان برابر تیم ملوان اظهار کرد: تیم پرسپولیس نیمه اول بازی را هجومی شروع کرد. البته تیم ملوان در هفته‌های گذشته تمام برنامه اش روی هافبک‌های کناری اش بود با علم بر اینکه سرخپوشان هم وینگر‌های چپ و راستشان خیلی خوب به حمله اضافه می‌شوند، اما تارتار توانسته بود تاکتیکی را اتخاذ کند که جلوی حملات پرسپولیس را از کانال‌های کناری بگیرد.

او افزود: ملوانی‌ها در نیمه اول موفق و توانسته بودند، ارونوف و ترابی را مهار کنند و همین موضوع  باعث شد دفاع‌های چپ و راست پرسپولیس نسبت به بازی‌های گذشته کمتر نفوذ می‌کردند. شاید به دلیل این بود که گلر جوانی دارند و سعی می‌کردند دفاع را زیاد خالی نکنند و این مسئله باعث شده بود که پرسپولیس نسبت به بازی‌های گذشته در حمله کم تعداد باشد. در بحث پرسینگ هم پرسپولیس مثل هفته‌های گذشته نبود و بازیکنان آن قدر شاداب نبودندکه بتوانند همانند بازی‌های قبلی خوب پرس کنند و به خاطر همین مسائل، تیم ملوان در نیمه اول بهتر از پرسپولیس بازی کرد.

آشتیانی گفت: فکر می‌کنم تیم ملوان در نیمه دوم روی ارسال امید عالیشاه غافلگیر شد و شاید اشتباه اکوان مدافعانشان بود که طوری ایستاده بود که عیسی آل کثیر را گم کرده بود. تیم پرسپولیس زمانی به گل رسید که فقط یک بازیکن در محوطه جریمه ملوان داشت برخلاف نیم فصل دوم که دیده بودیم این تیم  پرتعداد حمله می‌کند. اشتباه اکوان باعث شد که آل کثیر گل بزند.

بازیکن سابق پرسپولیس تصریح کرد: بعد از گلی که تیم پرسپولیس به ثمر رساند، تعویض‌هایی که تارتار انجام داد، فکر می‌کنم ملوان بهتر بازی کند و موقعیت روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. اتفاقی که کمتر در این هفته‌ها شاهد بودیم. یکی از موضوعات مهم خلاقیت محمد عمری بود و یا شاید هم گفت تعویض‌هایی که اوسمار  در کانال‌های کناری انجام داد، جواب نداد. آمدن نعمتی و بردن عبدالکریم حسن به جلو باعث شد که هر ۲ بازیکن سردرگم شوند در حالی که عبدالکریم حسن داشت خوب بازی می‌کرد و تعویضی اوسمار انجام داد که به طور کامل آن منطقه به دست ملوانی‌ها افتاد و سلیمانی و عمری از آن فضا توانستند خوب استفاده کنند. در نهایت سرخپوشان بازی مهمی را بردند و ملوانی را شکست داد که در این هفته‌ها خوب کار کرده بود. البته پرسپولیسی‌ها نسبت به بازی‌های گذشته نتوانستند موقعیت روی دروازه حریف شمالی خود ایجاد کند.

او درباره اینکه عملکرد امیر رضا رفیعی گلر جوان را در بازی با ملوان چطور ارزیابی می‌کند، گفت: رفیعی فوق العاده است و  او نشان داد که گلر خوبی می‌تواند شود با وجود اینکه به جای دروازه بانی آمده که گلر شماره یک تیم ملی است و خیلی فشار بر رویش هست، اما عملکرد خوبی داشت. همچنین در صحنه‌ها با تجربه عمل می‌کرد و از همه مهم‌تر گلر خوش تکنیکی هم هست. فکر می‌کنم یک جورایی کار را برای پرسپولیس درآورد و ۳ بازی هست که درون دروازه سرخپوشان ایستاده و گل نخورده است.

آشتیانی درباره اینکه رقابت تنگاتنگی بین پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی وجود دارد، گفت:  نشان نمی‌دهد. استقلال هم تیمش از لحاظ تدافعی خوب است و مدافعان باتجربه‌ای دارد و از موقعیت‌های خود استفاده می‌کنند و یک مهاجم باهوش به نام بلانکو دارند، اما شانس پرسپولیس را بیشتر از استقلال می‌دانم به خاطر سبکی که سرخپوشان بازی می‌کنند، اما نباید زود قضاوت کنیم و بگوییم که چه تیمی می‌تواند قهرمان شود. فکر می‌کنم ۷ هفته و ۲۱ امتیاز مانده است و هنوز زود هست که بخواهیم در مورد قهرمانی قضاوت کنیم.

باشگاه خبرنگاران