چند میلیون خودرو در سال ۲۰۲۳ در آمریکا به سرقت رفت؟
چند میلیون خودرو در سال ۲۰۲۳ در آمریکا به سرقت رفت؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، اداره ملی ناظر بر بیمه آمریکا در گزارشی هشدار آمیز اعلام کرد سرقت خودرو در این کشور از ۲۰۱۹ بدین سو روند افزایشی داشته و در سال گذشته به رقم بی سابقه ۱۰۲۰۷۲۹ مورد رسید. بر این اساس کالیفرنیا بیش از هر ایالت دیگری شاهد سرقت […]

چند خودرو در سال ۲۰۲۳ در آمریکا به سرقت رفت؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، اداره ملی ناظر بر بیمه آمریکا در گزارشی هشدار آمیز اعلام کرد سرقت خودرو در این کشور از ۲۰۱۹ بدین سو روند افزایشی داشته و در سال گذشته به رقم بی سابقه ۱۰۲۰۷۲۹ مورد رسید.

بر این اساس کالیفرنیا بیش از هر ایالت دیگری شاهد سرقت بود و بیش از ۲۰۸.۶۶۸ مورد سرقت در آن به ثبت رسید.

اما واشنگتن دی سی وضعیت بدتری داشت. در این ایالت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۱۵۰ خودرو سرقت شد که ۳ برابر میانگین سایر ایالت‌ها  بود.

دیوید گلاو مدیر اداره ملی NICB می‌گوید سارقان به سادگی در شکستن سیستم‌های ورود بدون کلید که امروزه در خودروها استفاده می‌شود، بهتر می‌شوند.

وی افزود آنها از “روش‌های پیچیده” و “فناوری پیشرفته” برای دور زدن سیستم های امنیتی استفاده می‌کنند.

گلاو افزود: «از هک ورود بدون کلید گرفته تا حملات رله‌ای بر روی فوب‌های کلیدی، مجرمان از آسیب‌پذیری‌ها در اقدامات امنیتی خودروهای مدرن با نرخ موفقیت هشداردهنده سوء استفاده می‌کنند.»

یافته‌ها نشان می‌دهد که سرقت وسایل نقلیه افزایش یافته است، حتی در شرایطی که دیگر انواع جرایم پس از عبور از همه‌گیری به سطح عادی‌تر باز می‌گردند.

این افزایش تا حدی ناشی از مجرمان عمدتاً نوجوان در سراسر ایالات متحده است که ویدئوهای «چگونگی سرقت با پیچ گوشتی و کابل» را در تیک تاک ارسال می‌کنند.

منبع: اطلاعات انلاین