جرائم رانندگی از امروز زیاد شد؟
جرائم رانندگی از امروز زیاد شد؟

با اعلام افزایش مبلغ جرائم راهنمایی و رانندگی از ۲۵ فروردین ماه پیگیری‌ها حاکی از آن است که تاکنون افزایش مبلغ جرائم به پلیس راهور ابلاغ نشده و همچنان رقم جریمه‌های رانندگی، همان مبالغ قبلی است.

- جرائم رانندگی از امروز زیاد شد؟

ایسنا نوشت: سردار سید تیمور حسینی درباره اینکه آیا مبلغ جرائم رانندگی از ۲۵ فروردین ماه (امروز) افزایش پیدا کرده یا خیر، گفت: تاریخ اعلام شده به عنوان یک روز پیشنهادی مطرح شده بود، نه یک روز قطعی. در حال حاضر نیز همانطور که بارها اعلام کردیم، در صورت ابلاغ موضوع افزایش رقم جرائم رانندگی از سوی دولت، پلیس راهور این آمادگی را دارد که بلافاصله ابلاغیه دولت را اجرا کند، اما تاکنون این موضوع به ما ابلاغ نشده و از این رو رقم جرائم رانندگی، فعلا همان رقم قبلی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پلیس به دنبال جریمه نیست، بلکه به دنبال بازدارندگی است، گفت: مردم باید بدانند که افزایش جریمه های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده‌اند، از این رو هزینه‌ای بر سبد خانوار تحمیل نمی‌شود. اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئناً مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره اینکه آیا جدول مبلغ جدید جرائم نیز منتشر شده یا خیر گفت: تاکنون جدول جدید جرایم هنوز به پلیس ابلاغ نشده است، از این رو تا زمانی که این جدول ابلاغ نشده، رقمی هم منتشر نمی‌شود. اما به طور کلی می‌توان گفت که افزایش نرخ جریمه‌ها بر اساس نوع تخلف متفاوت خواهد بود. من بازهم تاکید می‌کنم که نگاه پلیس و دستگاه‌های متولی در این زمینه، نگاه بازدارندگی است و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ در هر ماه پلیس گزارش دهد که میزان تخلفات و تصادفات کاهش یافته است. ما آمار ریزبه ریز تصادفات را در اختیار داریم و خب می‌دانیم که در بسیاری از آنها تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت غیرمجاز و … سبب وقوع حوادث مرگبار شده است.

منبع: اطلاعات انلاین