خواسته مردمی مجازات صهیونیست‌ها عملی شد
خواسته مردمی مجازات صهیونیست‌ها عملی شد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: وعده ما پاسخ پشیمان‌کننده و تنبیه صهیونیست‌ها بود که تحقق پیدا کرد.

 

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی زیرنویسدرباره عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: پاسخ ما از هر دیدگاه و زاویه‌ای که نگاه کنیم پاسخی ارزشمند، منطقی، قابل قبول و ضروری و ارزشمندی بود.

وی افزود: از نظر مقررات بین المللی این حمله با رعایت قوانین بین المللی بود. از نظر نظامی این حمله بسیار مهم بود برای آن که با تجهیزات ساخت خودمان این حمله صورت گرفت و برای اولین بار کشور ما در تاریخ نظامی چنین عملیات دفاعی را داشتیم و در جهان هم شاهد آن نبودیم.

وی ادامه داد: از نظر تحقق خواسته مردمی مجازات صهیونیست‌ها عملی شد. وعده ما پاسخ پشیمان کننده و تنبیه صهیونیست‌ها بود که هدف ما تحقق پیدا کرد و از هر منظر که نگاه می‌کنیم عملیاتی ارزشمند و بسیار درست را شاهد بودیم. پاسخ به شدید‌ترین گستاخی‌های صهیونیست‌ها بود. آن‌ها پرونده گستاخی زیادی بر علیه ما دارند. در تروv دانشمندان و به شهادت رساندن مستشاران ما و اخلال در امنیت ما از طریق قومیت‌ها و به همین دلیل این حمله در بهترین زمان ممکن و به شکل به درستی انجام شد.

قناد باشی درباره آینده حملات ایران و پاسخ احتمالی صهیونیست‌ها گفت: آنها اگر بخواهند منطقی عمل کنند نباید هیچ  پاسخی به ما بدهند. اما اسرائیلی‌ها همواره منطقی نبودند و شهوت آدم کشی  و انگیزه‌های شیطانی آن‌ها را به کار‌های غیر منطقی وا داشته است و اگر دست به اقدام عجیبی بزنند با دو اقدام جدی مواجه می‌شوند.

وی تاکید کرد: اول این که با ضربات کاری‌تر و فلج کننده تری رو به رو می‌شوند در عین آن که آسیب پذیر‌تر شده اند  آن هم در شرایطی که در بدترین شرایط خود در ۶ ماه اخیر هستند و در وهله دوم وارد دالان تاریکی می‌شوند و مانند غزه نمی‌توانند از این دالان رهایی پیدا کنند و اگر وارد جنگ شوند همانظور که سردار شهید گفت آن کس که جنگ را به اتمام می‌رساند ما هستیم  و پایان هم به نفع آن‌ها نیست.

قناد باشی ادامه داد: با حمله علیه صهیونیستها نشان دادیم که قدرت بازدارندگی بسیار قوی و تعیین کننده‌ای داریم و از تهدیدات نمی‌ترسیم و به کار گیری دیپلماسی تهدید و التماس را در پیش نخواهیم گرفت و به دنبال هدف خود هستیم و آن‌ها باید بدانند که همواره متوجه منافع تمامیت ارضی ما باشند و هرگز تصور آن که بخواهند توان ما را به چالش بکشند نداشته باشند.

وی در انتها گفت: پیام دیگر برای کشور‌های منطقه آن است که همکاری با دشمنان ما می‌تواند برای آن‌ها زیان بخش باشد. توان ما به قدری زیاد است که معلوم شده متکی به فشار‌ها و سلاح‌های خارجی نیستیم و طراحی ما از خودمان است و در عرصه نظامی کسی نمی‌تواند توان ما را کاهش دهد  و حمله دیشب پیام مهمی داشت که ایران کشوری تعیین کننده در خاورمیانه است و آن‌ها هستند که باید هر گونه سیاست‌های خود در فراهم کردن تحرکات نیرو‌های دشمن ما در داخل را پایان دهند.

وی درباره نشست سازمان ملل در ارتباط با حمله به رژیم صهیونیستی اظهار کرد:  به نظر من اتفاقی در شورای امنیت پیش نخواهد آمد. روسیه و چین وتو خواهند کرد و اکنون منطقی بر علیه ایران وجود ندارد و ایران اقدامی درست و منطقی انجام داده است  و شورای امنیت  و اعضایی که تحت تاثیر آمریکا نیستند رائی بر علیه ایران نمی‌دهند و چرا که ما پاسخی به تجاوزات و گستاخی‌های آن‌ها داده‌ایم.

+