خطر در کمین حسن یزدانی
خطر در کمین حسن یزدانی

قرار گرفتن نام پرافتخاترین کشتی‌گیر ایران با وجود مصدومیت در لیست اعزامی به بازی‌های آسیایی در فاصله یک سال تا المپیک، نگرانی‌ها را دوچندان کرده است.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با کسب سکوی دوم تیمی برای آزادکاران ایرانی به پایان رسید. در این دوره از رقابت‌ها امیرحسین زارع مدال طلا، حسن و امیرمحمد یزدانی مدال نقره و محمد نخودی به مدال برنز آوردگاه بلگراد رسیدند. همچنین آزادکاران ایران در بلگراد موفق به کسب سهمیه در سه وزن ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند.

یکی از تلخ‌ترین اتفاقات رقابت‌های کشتی آزاد جهانی بلگراد شکست حسن یزدانی برابر دیوید تیلور با ضربه فنی بود. شکستی که برخی از کارشناسان آن را نتیجه عملکرد داوری و برخی دیگر مصدومیت را دلیل آن قلمداد کردند. در فیلمی که ساعتی پس از شکست یزدانی برابر تیلور در فضای مجازی منتشر شد علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی خطاب به ملی‌پوش پرافتخار ایران می‌گوید: ما که می‌دانیم، هر کسی کتف مصدوم تو را داشت روی تشک نمی‌رفت. غیرت کردی و کشتی گرفتی.

اشاره علیرضا دبیر به مصدومیت کتف یزدانی بود که در زمان رقابت با حریفان نیز کاملا مشخص و با چسب (کنزیوتیپ) عضلات مربوط به کتف را فیکس کرده بود.

حال این سوال در ذهن مخاطبان و دوستداران کشتی است که اگر یزدانی مصدوم و کتف وی آسیب دیده است چرا کادر فنی و پزشکی اجازه می‌دهند که یزدانی دوباره در فاصله کمتر از ۲ هفته در هانگژو به روی تشک رقابت برود. آیا ترس از تشدید مصدومیت این نابغه کشتی وجود ندارد؟ این همان سوالی است که کادر پزشکی و فنی کاوران ایران پیش از آوردگاه هانگژو باید به آن پاسخ دهند.