۱۲ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در شمال کویر مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد
۱۲ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در شمال کویر مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

اطلاعات نوشت: عمده این طرح‌ها مربوط به بخش بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، صنعت و آب و فاضلاب هستند که در دولت سیزدهم عملیات ساخت و یا تکمیل آنها آغاز شده است. مهندس سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در تشریح برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به این استان گفت: بخش توسعه […]

- ۱۲ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در شمال کویر مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

اطلاعات نوشت: عمده این طرح‌ها مربوط به بخش بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، صنعت و آب و فاضلاب هستند که در دولت سیزدهم عملیات ساخت و یا تکمیل آنها آغاز شده است.

مهندس سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در تشریح برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به این استان گفت: بخش توسعه خدمات ویژه بیمارستان سرطان و بیمارستان میامی پس‌فردا توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهند رسید که موجب ارتقا خدمات درمانی در سطح استان خواهند شد.

علاوه بر این۳۵ کیلومتر از مسیر دوبانده آزاد راه حرم تا حرم محدوده شهر گرمسار توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی طرح توسعه جاده سمنان به شاهرود و جاده سمنان به دامغان، جاده میامی به جاجرم و جاده سمنان به فیروزکوه با اعتباری معادل ۴۰۰میلیارد تومان ظرف یکسال و نیم گذشته اجرا شده که در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشمی ادامه داد: در حوزه آبرسانی نیز مسیر ۲۵ کیلومتر انتقال آب از سد ماملو به شهر گرمسار که از مصوبات سفر قبلی رئیس جمهور به این استان است، پس‌فردا افتتاح خواهد شد.

استاندار سمنان گفت: یکی دیگر از طرح‌های مردمی استان سمنان که توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، طرح توسعه فاز نخست تقاطع غیرهمسطح جاده تهران ـ سمنان با ورودی شهر آرادان است.

بهره‌برداری از این تقاطع غیرهمسطح موجب ارتقای ایمنی عابران شهر از بخش شمالی به جنوبی می‌شود.

استاندار سمنان گفت: در ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی تعهد کرده بودیم ظرف ۴ سال ۵۹ هزار و ۱۳۹ واحد مسکونی بسازیم که هم اینک ساخت ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شده و در مرحله فونداسیون تا سفت کاری است.

وی به احیای واحدهای راکد صنعتی در استان سمنان اشاره کرد و گفت: ظرف یکسال و نیم اخیر از مجموع ۴۴۰ واحد صنعتی قابل احیا ۲۰۱ واحد احیا شده و به فرآیند تولید بازگشته است.

رئیس جمهور در این سفر از کارخانه تولید کاشی و سرامیک هفت آسمان که به تازگی احیا شده و اکنون با ۱۱۰کارگر مشغول به کار است، بازدید خواهد کرد.هاشمی گفت: سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در استان سمنان ظرف ۵/۱ سال اخیر ۲۵۰ درصد رشد کرده و اکنون به ۱۹۵ میلیون دلار رسیده است. علاوه بر این نرخ اشتغال استان در این مدت ۱۵۰درصد بهبود یافته و میزان بیکاری استان از ۶درصد به ۷/۵درصد کاهش یافته است.

استاندار سمنان گفت: بازدید از مراحل تکمیل سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی مدرن شرق کشور جزء برنامه‌های سفر اخیر رئیس جمهور است. ساخت این سیلوی مهم با اعتبار بانک توسعه اسلامی در دولت قبل آغاز شد و اکنون برای تکمیل ۷درصد باقیمانده پروژه به جذب اعتبارات جدید نیاز دارد.

مهندس داود غلامی مدیرعامل نیروگاه ۷۳۰ مگاواتی سیکل ترکیبی قدس سمنان نیز به خبرنگاران گفت: در این سفر استانی، مراحل ساخت ۲ واحد بخار این نیروگاه با سرمایه‌گذاری ۱۸۳ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی آغاز خواهد شد که سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
این نیروگاه نخستین نیروگاه بخش خصوصی است که در قالب تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت صنعت و وزارت نیرو برق مورد نیاز واحدهای صنعتی را تأمین می‌کند. انرژی الکتریکی این نیروگاه از طریق بورس انرژی و یا به صورت قرارداد تضمینی مستقیم به واحدهای صنعتی متقاضی فروخته می‌شود.

غلامی گفت: ظرفیت این نیروگاه پس از بهره‌برداری واحدهای بخار به ۱۰۵۳ مگا وات ساعت افزایش می‌یابد.به گفته وی رئیس جمهور در این سفر از واحدهای۳ و ۴ گازی این نیروگاه که پارسال سنکرون شده بازدید خواهد کرد.

غلامی گفت: تولید برق حرارتی این نیروگاه عظیم با بهینه‌سازی واحدها و با اعتباری معادل ۵۰ میلیارد تومان حدود ۳۰ مگاوات ساعت افزایش می‌یابد و به بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی فلات کویری ایران تبدیل خواهد شد که راندمان تولید آن در شرایط سخت اقلیمی بیش از ۳۶درصد است.

مهندس طاهرشاه حسینی قائم مقام مدیرعامل مجتمع فروسیلیس دامغان نیز به خبرنگاران گفت: فاز اول این مجتمع بزرگ صنعتی به ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن در سال پس‌فردا با حضور رئیس جمهور در دامغان افتتاح خواهد شد که تأمین کننده ماده اولیه مجتمع‌های فولادسازی کشور است.وی ادامه داد: با راه اندازی فازهای بعدی این مجتمع به بزرگترین تولیدکننده فروسیلیس کشور تبدیل خواهد شد.

منبع: اطلاعات انلاین