این افراد معامله‌ای دو سر باخت در مسکن داشته اند
این افراد معامله‌ای دو سر باخت در مسکن داشته اند

اطلاعات نوشت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها بر غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی  مسکن تاکید کرده‌اند، با اینهمه در مواردی مشاهده شده  است افرادی که در طرح ثبت نام کرده‌اند امتیاز خود را در دفاتر مشاوران املاک به صورت قولنامه‌ای واگذار می‌کنند. ظاهر علاوه بر مشاوران املاک، در مواردی دفاتر […]

- این افراد معامله‌ای دو سر باخت در مسکن داشته اند

اطلاعات نوشت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها بر غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی  مسکن تاکید کرده‌اند، با اینهمه در مواردی مشاهده شده  است افرادی که در طرح ثبت نام کرده‌اند امتیاز خود را در دفاتر مشاوران املاک به صورت قولنامه‌ای واگذار می‌کنند. ظاهر علاوه بر مشاوران املاک، در مواردی دفاتر اسناد هم اقدام به ثبت این قراردادها می‌کنند. این در حالی است که واحد مسکونی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود و تا تحویل واحد قابل واگذاری نیست.

در سایت‌ها و اپلیکشن‌های فروش مسکن آگهی‌هایی درخصوص فروش امتیاز واحد‌های نهضت ملی واحدهای مسکن توسط برخی متقاضیان و نیز مشاوران املاک دیده می‌شود. در زیر، آگهی‌ها امتیاز مسکن قیمت‌هایی از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان که ۲ تا ۷ روز قبل در شهر جدید پرند ثبت شده است، دیده می‌شود. 

معامله‌ امتیاز نهضت ملی مسکن در شرایطی به یکی از فعالیت‌های زیرپوستی برخی متقاضیان و دلالان مسکن تبدیل شده که در مواردی حتی واحد مسکونی فرد ثبت نام کننده وارد فرآیند اجرا نشده و زمین آن نیز مشخص نیست.

در این باره یک مقام وزارت راه و شهرسازی گفته است: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد.

سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تبعات احتمالی ناشی از انتقال یا خرید و فروش امتیاز طرح‌های مذکور و صیانت از حقوق شهروندی و مقابله با تخلفات این حوزه ضمن تأکید بر همکاری و هماهنگی و اقدام فوری دستگاه ملک مورد نظر به شکل رسمی واگذار نشده است، از هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح و سایر طرح‌های حمایتی حوزه مسکن خودداری کنند.

منبع: اطلاعات انلاین