گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس چندی قبل به همراه تیم ملی کشورش موفق شد برای اولین بار به جام ملت‌های اروپا صعود کند و در کنار سایر نفرات تیم ملی گرجستان باید در خرداد ماه در مهم‌ترین تورنمنت ملی قاره اروپا شرکت کند. گولسیانی که مهره فیکس پرسپولیس به حساب می‌آید و گل‌های مهمی هم […]

گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس چندی قبل به همراه تیم ملی کشورش موفق شد برای اولین بار به جام ملت‌های اروپا صعود کند و در کنار سایر نفرات تیم ملی گرجستان باید در خرداد ماه در مهم‌ترین تورنمنت ملی قاره اروپا شرکت کند.

گولسیانی که مهره فیکس پرسپولیس به حساب می‌آید و گل‌های مهمی هم برای تیمش به ثمر رسانده، امیدوار است به همراه پرسپولیس باز هم بتواند عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. با گئورگی در خصوص شرایط پرسپولیس در ادامه فصل و همچنین صعود به مرحله نهایی یورو گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

در ابتدا در خصوص صعود به جام ملت‌های اروپا به همراه گرجستان صحبت کن.
فکر می‌کنم برای من و کشورم یک لحظه تاریخی و خاص بود. تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم یکی از تیم‌های حاضر در مرحله نهایی یورو باشیم و خودمان را ثابت کنیم. خیلی خوشحالم در نهایت این اتفاق افتاد و حالا ما می‌توانیم در کنار بزرگان فوتبال اروپا به رقابت بپردازیم. بازی‌های یورو فستیوالی از ستاره‌های اروپایی دنیای فوتبال است و من خیلی خوشحالم می‌توانم در کنار آن‌ها در یک تورنمنت بزرگ شرکت کنم و نامم در کنار ستاره‌ها قرار بگیرد. من انگیزه زیادی برای این بازی‌ها دارم و برای شروع رقابت‌ها لحظه‌شماری می‌کنم. حضور در یورو برای مردم ما فوق‌العاده بود و آن‌ها به تیم ملی کشورشان افتخار می‌کنند. می‌خواهم در بهترین فرم و شرایط خودم باشم و در لیست نهایی گرجستان برای یورو قرار بگیرم. من تنها بازیکن لیگ ایران هستم که به یورو می‌روم و خیلی خوشحالم نماینده‌ای از پرسپولیس هستم. می‌خواهم در این بازی‌ها خودم را نشان دهم و به همین خاطر باید با بهترین شرایط راهی رقابت‌ها شوم.

گیورگی گولسیانی

بازی با ملوان چطور بود؟
می‌دانستیم ملوان تیم خوب و سرسختی است و کار راحتی مقابل این تیم نداریم. نتایج ملوان در این فصل نشان می‌دهد که آن‌ها تیم خوبی هستند. برای ماندن در کورس قهرمانی باید این تیم را در خانه شکست می‌دادیم و خوشحالم در نهایت این اتفاق افتاد و نتیجه بازی به نفع ما شد. فکر می‌کنم خوب بازی کردیم و شایسته این برد بودیم. لیگ ایران سخت و فشرده است و هیچ بازی راحتی ندارد. باید سخت تلاش کنید و برای رسیدن به برد، بجنگید.

اوسمار را به عنوان سرمربی چطور می‌بینی و کار کردن با او چطور است؟
به نظرم او مربی خوبی است و در همین مدت کوتاه هم این موضوع را نشان داده است. او کار بزرگی انجام می‌دهد چون کار کردن در تیم بزرگی مثل پرسپولیس اصلا راحت نیست. در ابتدا بعضی‌ها از انتخاب اوسمار انتقاد می‌کردند ولی حالا اسم او را در ورزشگاه فریاد می‌زنند. فوتبال همین است. اگر می‌خواهید خودتان را ثابت کنید، باید این کار را در زمین انجام دهید. صحبت کردن در بیرون از زمین فایده‌ای ندارد و باید در زمین توانایی خودتان را نشان دهید. اوسمار دقیقا همین کار را انجام داد و در عمل نشان داد که مربی خوبی است و توانایی زیادی دارد.

گیورگی گولسیانی و اوسمار لوس ویرا

چقدر امیدواری دوباره با پرسپولیس قهرمان شوی؟
ما به شایعات و حواشی کاری نداریم و کار خودمان را انجام می‌دهیم. سخت تمرین می‌کنیم تا به هدفمان که قهرمانی است، برسیم. قهرمانی راحت نیست ولی کاملا امیدواریم که می‌توانیم دوباره مثل سال قبل کارهای بزرگی را انجام دهیم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. می‌دانیم هواداران فقط از ما انتظار قهرمانی دارند و به کمتر از آن راضی نیستند. به خاطر همین همه تلاشمان را می‌کنیم تا دوباره قهرمان شویم. من به قهرمانی امیدوارم و مطمئن هستم تیم ما توانایی و پتانسیل آن را دارد که دوباره قهرمان شود.

تو هم جزو کسانی هستی که در پایان فصل قراردادت به پایان می‌رسد. صحبتی برای تمدید قرارداد با تو انجام شده است؟
واقعیت این است که هیچ‌کس از باشگاه با من در مورد تمدید قرارداد صحبت نکرده است و پیشنهادی از سمت باشگاه پرسپولیس به دستم نرسیده. شنیدم قرارداد خیلی از بازیکنان تیم ما در پایان فصل به پایان می‌رسد و هنوز باشگاه در این زمینه اقدامی نکرده است. تعیین سیاسیت‌های باشگاه در نقل و انتقالات کار من نیست و هر باشگاه شرایط خاص خودش را دارد، با این حال برای من عجیب است که چرا باشگاه در این زمینه اقدامی نکرده و همه چیز را به پایان فصل و بعد از اتمام بازی‌ها موکول کرده است! ما بازیکنان بسیار باکیفیتی در تیم خودمان داریم و ممکن است تاخیر باشگاه در تمدید قرارداد با آن‌ها باعث شود تا تیم‌های دیگر برای جذبشان اقدام کنند و این موضوع به ضرر پرسپولیس خواهد شد. امیدوارم در نهایت اتفاقات خوبی بیفتد و همه چیز به نفع پرسپولیس باشد.

با دو گل دیگر بهترین گل‌زن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس می‌شوی. در این خصوص چه صحبتی داری؟
این موضوع باعث افتخار من است و برای من فوق‌العاده خواهد بود. بازی در پرسپولیس افتخار بزرگی است و رسیدن به این عنوان مهم هم برای من لذت‌بخش است. تمام تلاشم را می‌کنم تا مهره مفیدی برای پرسپولیس باشم و به تیم کمک کنم. اگر هم بتوانم گل بزنم، بسیار خوشحال‌کننده خواهد بود.

گیورگی گولسیانی

منبع: خبـر ورزشی