به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مسئول اورژانس پیش بیمارستانی فیروزآباد گفت: در پی تماس پدر و مادری پریشان با مرکز ارتباطات اورژانس فیروزآباد مبنی بر کبودی صورت فرزندشان و نبود علائم تنفسی در او، بلافاصله اقدامات و مشاوره‌های لازم درمانی «سحر گرامی» و «فروغ زلفی» کارشناسان ارتباطات ۱۱۵ آغاز شد. غلامعلی جاویدان […]

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مسئول اورژانس پیش بیمارستانی فیروزآباد گفت: در پی تماس پدر و مادری پریشان با مرکز ارتباطات اورژانس فیروزآباد مبنی بر کبودی صورت فرزندشان و نبود علائم تنفسی در او، بلافاصله اقدامات و مشاوره‌های لازم درمانی «سحر گرامی» و «فروغ زلفی» کارشناسان ارتباطات ۱۱۵ آغاز شد.

غلامعلی جاویدان افزود: کارشناس مرکز اورژانس با حفظ خونسردی و انجام مشاوره و آموزش‌های مانور رفع انسداد راه هوایی توانست از طریق مشاوره تلفنی، جان کودک شیرخوار را نجات دهد.

او با اشاره به نکاتی پیرامون حوادث مشابه گفت: باید توجه داشت که در کودکان زیر یک سال (شیرخواران) فشردن شکم ممنوع است؛ در این موارد نوزاد را به صورت خوابیده به شکم روی ساعد یک دست با تکیه بر ران خود قرار داده، سر نوزاد را به سمت پایین و کل تنه را نیز مقداری به سمت پایین (۴۵ درجه) مایل می‌کنیم و با انگشتان دست، سر و گردن نوزاد را حمایت نموده و در این هنگام با کف دست دیگر بین ۲ کتف نوزاد پنج ضربه، وارد می‌کنیم.

مسوول اورژانس پیش بیمارستانی فیروزآباد ادامه داد: پس از پنچ بار ضربه به پشت، در صورت رفع نشدن انسداد، سریع نوزاد را چرخانده و به پشت روی دست خوابانده، سر و گردن را با کمک انگشتان دست حمایت می‌کنیم و سپس با ۲ انگشت سبابه و میانی، درست زیر خط فرضی متصل کننده دو نیپل در خط وسط پنج بار عمل فشار بر قفسه سینه را تکرار می‌کنیم.

جاویدان بیان کرد: پس از هر بار انجام این مانور، داخل دهان برای وجود و خارج سازی هرگونه جسم خارجی قابل مشاهده بررسی شود، در صورت مشاهده نکردن جسم خارجی به هیچ عنوان دست وارد دهان بیمار نشود

+