وسط این همه مشکلات فوتبال، بی‌اخلاقی سال‌های اخیر در بیانیه نویسی قوز بالا قوز شده بود و طبق روال عادی کسی هم دنبال برخورد با این ماجرا نمی‌رفت. روز به روز جسد نحیف اخلاق در این فوتبال لاغرتر می‌شد و خدا را شکر که این تلنگر آخری به داد همه ما رسید. باید ممنون باشگاه‌هایی […]

- چه عجب فدراسیون فوتبال دست به کار شد/ امیدواریم این پول را حتما بگیرند!

وسط این همه مشکلات فوتبال، بی‌اخلاقی سال‌های اخیر در بیانیه نویسی قوز بالا قوز شده بود و طبق روال عادی کسی هم دنبال برخورد با این ماجرا نمی‌رفت. روز به روز جسد نحیف اخلاق در این فوتبال لاغرتر می‌شد و خدا را شکر که این تلنگر آخری به داد همه ما رسید.

باید ممنون باشگاه‌هایی باشیم که با تعیین تکلیف برای فدراسیون فوتبال و با تهدید و خط و نشان کشیدن (!) باعث شدند آنها برای حفظ موقعیت خود هم که شده به میدان بیایند و حالا با این جریمه‌های سنگین که برای بیانیه نویسی تعیین شده، امیدواریم درد پول لااقل تا مقطعی جلوی این فاجعه را بگیرد!

ما همیشه منتقد جرایم مالی به جای تنبیهات برای بازگشت اخلاق به فوتبال بودیم. معتقد نیستیم که این روش‌های بازدارنده کمکی به احیای فرهنگ درست ورزشکاری بکند اما با توجه به دایره بسته مدیران و تصمیم گیران فوتبال، رویای رسیدن به مدینه فاضله را باید کنار گذاشت.

در واقع به بیان عامیانه؛ “همینی که هست” خیلی جاها دست و پای ما را می‌بندد! پس با همین شرایط و با وجود همین آدم‌ها باید به حداقل‌ها دلخوش باشیم و البته امیدوار که این بار این جرایم را واقعاً از خود افراد بگیرند! نه اینکه مثل تنبیهات دیگر از حساب بیت المال و باشگاه‌ها کسر شود…

در جایی از این بیانیه نوشته شده که افراد تا قبل از پرداخت این جریمه اجازه فعالیت در فوتبال نخواهند داشت. امیدواریم این یک بار فدراسیون تا ریال آخر جرائم را بگیرد و شاید این حرکت باعث شود دوستان بیخیال این بی‌اخلاقی – لااقل به شکل مقطعی تا پایان فصل – شوند.

صد البته که این کار نمی‌تواند مشکل را به شکل دائمی حل کند. مطمئناً خواهند بود کسانی که لااقل برای بار اول جریمه ۲ میلیاردی را به جان بخرند تا صندلی خود را نگه دارند اما اگر قرار باشد این پول را از جیب بدهند، شاید لااقل برای بار دوم و سوم آن را تکرار نکنند تا عدد رفته از جیب آنها به بیش از ۴ میلیارد نرسد.

بیشتر بخوانید: فرمول متفاوت و عجیب سازمان لیگ برای لیگ نخبگان آسیا/ قهرمان جام حذفی کدام سهمیه را می‌گیرد؟

منبع: خبـر ورزشی