عملیات «وعده صادق» نشان داد که رژیم صهیونیستی سست‌تر از‌ خانه عنکبوت است
عملیات «وعده صادق» نشان داد که رژیم صهیونیستی سست‌تر از‌ خانه عنکبوت است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درنشست خبری خود به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش اظهار کرد: پیروزی غرور آفرین و تاریخی و قاطع کشورمان را خدمت فرمانده کل قوا و ملت بزرگوارمان را در قبال مطالبه به حق شان برای انتقام از صهیونیست ها تبریک می گوییم. فرمانده نیروی […]

- عملیات «وعده صادق» نشان داد که رژیم صهیونیستی سست‌تر از‌ خانه عنکبوت است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درنشست خبری خود به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش اظهار کرد: پیروزی غرور آفرین و تاریخی و قاطع کشورمان را خدمت فرمانده کل قوا و ملت بزرگوارمان را در قبال مطالبه به حق شان برای انتقام از صهیونیست ها تبریک می گوییم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نیروهای مسلح ما به حق پاسخ قاطعی به تجاوزگری رژیم صهیونیستی دادند و ثابت کردند این رژیم  با وجود ادعاهایی که دارد، خانه‌ای سست‌تر از لانه عنکبوت دارد.

حیدری افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز مانند همه ارگان‌های دیگر کشور متاثر از انقلاب بزرگ ما است. با این تعریف ارتش ما ارتش انقلابی و نیروی زمینی نیرویی ولایی است. در چنین روزی در سال ۱۳۵۸ امام بزرگوار ما که کشور هیچ نیروی دفاعی دیگری نداشت و به همین دلیل در اقصی نقاط کشور بر علیه کشورمان نیرو‌های دشمن جمع شده بودند. امام ما در این روز به نوعی در ۲۹ فروردین ارتش جمهوری اسلامی ایران را تاسیس و تایید کردند.

امیر حیدری ارتش را ارتشی ولایی و انقلابی دانست و گفت: امام خمینی (ره) در سال ۵۸ که نهضت هیچ نیروی دفاعی جز ارتش نداشت و گروهک‌های مختلف در نقاط مختلف کشور به توطئه می‌پرداختند، امام در این روز ارتش انقلابی را تأسیس و تأیید کرد؛ اما از ارتش خواست که به توطئه‌های دشمنان پاسخ قاطع دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در اوایل انقلاب ۸ سال دفاع مقدس داشتیم و ارتش ما درگیر جنگی شد که از ۴۳ کشور در آن اسیر داشتیم. تمام قدرت‌های بزرگ شرق و غرب آن زمان محکم پشت صدام بودند تا مسیر انقلاب را عوض کنند، اما نتوانستند، چون ارتش با تمام توان لبیک خود را به امام رسانده بود.

حیدری می‌گوید به قدرت می‌توان گفت ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۵ ماهه اول جنگ دشمن بعثی را شکست داد. ما اجازه ندادیم آن‌ها به اهداف خود برسند و این پیروزی بزرگی بود.

وی ادامه داد: اگر تمامی اقدامات با تکیه بر عظمت داخلی و خودکفایی خودمان نبود نمی‌توانستیم به ایم مهم دست یابیم و انروز با افتخار می‌گویم در نیروی زمینی ۲۳ رسته وجود دارد و در تمام این ۲۳ رسته باید تجهیزاتی وجود داشته باشد که بتوانیم به آن افتخار کنیم. امروز این اتفاق افتاده و نیروی زمینی در ۲۳ رسته به مرز خودکفایی و استقلال رسیده است و  از این موضوع عبور کردیم و تسلیحاتی در نیروی زمینی داریم که همه چیز آن در داخل و با محوریت نیروی زمین تولید و تهیه می‌شود.تسلیحایت ارتش با دارای ۴ ویزگی هوشمند و دقیق زن و نقطه زن و قابلیت شبکه شدن را داشته باشد. نیروی زمینی تولید کننده انواع پهپاد است؛ که در نیروی زمینی تولید و ساخته می‌شد. امروز ما انواع موشک‌هایی که برای ما تعریف شده تولید و تهییه می‌کنیم. انواع تسلیحات هوشمند در تمام این ۲۳ رسته تهییه می‌شود. هم اینک ۱۱ تیپ نیروی زمینی در تمامی مرز‌ها در کنترل نیروی زمینی هستند. این نتیجه اقتدار ما است و این امنیت پایدار دلیلی بر حضور نیروی زمینی در مرز‌های کشورمان است.

وی افزود: اگر در مرز مستقر هستیم به آن معناست که باید به صورت هوشمندانه مراقبت خود را اجرایی کنیم تا مرز‌ها را آن گونه که لیاقت مردم ما است دفاع کنیم.

امیر حیدری در ارتباط با حمله احتمالی صهیونیست‌ها اظهار کرد: نیرو‌های مسلح کشورمان به عنوان کل بزرگ تکلیف داریم از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کنیم. ما وظیفه داریم از مرز‌ها و استقلال و تمامیت کشورمان حفاظت کنیم. 

فرمانده کل نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیرو‌های مسلح ما مکمل همدیگر هستند و نسبت به همدیگر هم افزا هستند. پس از این اتفاق می‌توان گفت نیرو‌های مسلح ما تابو شکنی توام با افتخار و قدرتمندانه‌ای را ثبت کردند و این اتفاق یک قائده شد که به قول رهبری بزرگ ما دوران بزن در رو تمام شده است.

حیدری افزود: زمانی ما بر علیه آن‌ها اقدام انجام دادیم که به خاک ما تجاوز کردند و ماموریت نیرو‌های مسلح حفاظت از تمامیت اراضی است و خدارو شکر با ابتکار عملی که صورت گرفت تابو شکنی ما قاعده شد که اگر حماقت آن‌ها تکرار شود پاسخ محکم‌تر خواهد بود.

به گفته وی شب حمله نیز تمام نیرو‌های مسلح در حال آمادگی کامل بودند چرا که مکمل یکدیگر هستند و همه ما باید وظایف خود را انجام دهیم تا بازدارندگی کاملی داشته باشیم. 

فرمانده کل نیروی زمینی ارتش درباره حضور ارتش در بعضی از مرز‌ها گفت: سطح بعضی از این شرارت‌ها در حدی نیست که نیروی زمینی مرکزی به آن ورود کند. ما به تمامی نیرو‌های مسلح کمک می‌کنیم.

فرمانده کل نیروی زمینی ارتش گفت: اما در بحث امنیتی در داخل عزیزان ما در فراجا به بهترین شکل پاسخگو هستند و ما هم در کنار همه آن‌ها هستیم و اگر نیاز باشد حتما همکاری‌های مهمی میان ما صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما به کشور‌های همسایه نگاه متعالی با رعایت حسن همجواری داریم. وجوه مشترک زیادی داریم. لکن اگر این کشور‌ها بخواهند یا حمایت کشورهای بیگانه این اصل را رعایت نکنند آماده پاسخگویی مناسب به آن‌ها هستیم.

وی درباره توان نظامی کشورمان گفت: از حیث تسلیحات و تجهیزاتی که لازمه پاسخگویی به هر تهدیدی باشد، مجهز هستیم و آمادگی نیرو‌های مسلح ما آمادگی دائمی است؛ که بتوانیم در مقابل هر تهدیدی پاسخگو باشیم.

وی نیروی انسانی را بسیار مهم دانست و گفت: سربازان نیروهای ارزنده‌ای هستند که ما از این نعمت برخورداریم و ما در نیروی زمینی ارتش شرایطی را فراهم کرده‌ایم که بتوانیم به بهترین شکل ممکن از این نخبگان بهره مند شویم در همین راستا با ۱۰۲ شرکت‌های دانش بنیان طرف قرارداد هستیم و با اکثریت دانشگاه‌های کشور ارتباط علنی و فنی داریم و در جهت هوشمند سازی تسلیحات اقدامات بسیاری خوبی انجام شده است و از هوش مصنوعی در انواع موشک‌ها، پهپاد ها و تسلیحات و بالگردها بهره می بریم.

ما با اکثریت دانشگاه‌هایی که در زمینه صنعتی فعال هستند ارتباط داریم و ویژگی هوشمندسازی و بهره برداری از چنین تسلیحاتی از برنامه‌های نیروی زمینی است.

+