به گزارش زیرنویس، در پی صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز دریایی در سیستان و بلوچستان و پیش‌بینی ناپایداری شدید جوی و دریایی در شهرستان‌های ساحلی، بارش شدید باران سبب بالا آمدن آب رودخانه‌های منطقه شد. در همین راستا ‌سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که روز گذشته ۳ نفر در استان سیستان و بلوچستان […]

به گزارش زیرنویس، در پی صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز دریایی در سیستان و بلوچستان و پیش‌بینی ناپایداری شدید جوی و دریایی در شهرستان‌های ساحلی، بارش شدید باران سبب بالا آمدن آب رودخانه‌های منطقه شد.

در همین راستا ‌سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که روز گذشته ۳ نفر در استان سیستان و بلوچستان بر اثر سیل محلی جان باختند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که مجید محبی مدیرکل ‌مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در زاهدان درباره جان باختن سه نفر اظهار داشت: شب گذشته تعدادی از کازیرنویسن شرکت «نصر» مجری قطعه ششم پروژه راه‌‌آهن زاهدان ـ خاش در منطقه کوهستانی مابین ایرندگان و کارواندر برای عبور از عرض رودخانه سوار یک دستگاه لودر شده‌اند که در ابتدا حجم آب رودخانه کم بوده و هنگامی که لودر وسط رودخانه رسیده حجم آب آن در پگی بارندگی افزایش یافته و موجب واژگونی لودر شده است.

مدیرکل ‌مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در پی این حادثه سرنشینان لودر مفقود شدند که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات هلال احمر و مردم محلی برای پیدا کردن مفقودین به جستجو پرداختند که ساعت ۹ صبح امروز جسد سه نفر از سرنشینان لودر در پایین دست رودخانه پیدا و احراز هویت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سرنشینان لودر بیشتر بوده و قصد عبور از عرض رودخانه داشته‌اند که این اقدام با توجه به هشدارهای قبلی صادر شده از سوی ستاد بحران و اداره‌کل هواشناسی استان که از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما و همچنان ابلاغ رسمی به کلیه مجموعه‌ها، بی‌احتیاطی و عدم رعایت ایمنی لازم بوده است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر دستگاه‌های امدادی استان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان تعدادی از محورهای مواصلاتی از جمله دلگان- زهکلوت در پی بارش‌های اخیر و طغیان رودخانه‌ها مسدود شده که امری طبیعی است و انتظار داریم با توجه به هشدارهای مکرر مردم تا پایان زمان فعالیت این سامانه جوانب احتیاط را رعایت کنند.

منبع خبر: رکنـا