صحرائی: ۲۰ هزار «مدیر مدرسه» تغییر کردند
صحرائی: ۲۰ هزار «مدیر مدرسه» تغییر کردند

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال نزدیک به ۲۰ هزار مدیر مدرسه تغییر کردند تا در مدارس تحول ایجاد کنند، همچنین ۷ هزار مدرسه در مسیر تحول، شناسایی شدند که امسال در ۵ هزار مدرسه فعالیت‌های خود را آغاز خواهیم کرد.

  رضامراد صحرایی در مراسم اختتامیه اجلاسیه دوم چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ضمن گرامی‌داشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر تمام دوران‌های عمر با برکت پس از پیروزی انقلاب را نگاه کنیم، هرگاه همراه باهم بوده‌ایم شکست ناپذیر شده‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی این نهادها و کار تشکیلاتی منجر انجام فعالیت موثر می‌شود، عنوان کرد: توقع اصلی از دانش‌آموزان هسته سخت انقلابی این است که همواره باهم کار کنند. اگر تمام دوران‌های عمر با برکت پس از پیروزی انقلاب را نگاه کنیم، هرگاه همراه باهم بوده‌ایم شکست ناپذیر شده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در جنگ سخت دشمن می‌داند که قوی هستیم و جرات عرض اندام در آن حوزه را ندارد اما جنگ امروز دیگر در مرزها نیست، بلکه در مغزها است. چنین جنگی به مراتب سخت‌تر خواهد بود چرا که میدان نامرئی است، اما کار تشکیلاتی از این جهت مهم است که حقیقت را روشن می‌کند و با گفت‌وگو هر موضوع نامرئی را آشکار می‌سازد.

به گزارش زیرنویس، صحرایی با تاکید بر اینکه بیش از هر زمان دیگر نیاز به گفت‌وگو داریم، عنوان کرد: در کار تشکیلاتی علم بسیار مهم است و هدف از کار تشکیلاتی این است که بصیرت علمی پیدا کنیم، البته علم به تنهایی کافی نیست و به حلم نیز نیاز است، در نتیجه باید صبور نیز بود.

وی ادامه داد: توصیه موکد این است که برای رسیدن به اهداف کار تشکیلاتی را به خوبی یاد بگیرید، اطلاعات کافی کسب و صبر را در گفت‌وگوها پیشه کنید.
وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش‌آموزان عزیز باید بدانید که اگر در مسیر دفاع از ارزش‌ها قرار گرفته‌اید، سختی‌هایی نیز وجود دارد، در نتیجه اینجاست که موضوع صبر اهمیت پیدا می‌کند.

صحرایی با اشاره با اینکه در نظام‌های آموزشی، بهترین نظام، نظام «از هم‌آموزی» است، تصریح کرد: کار تشکیلاتی اتحادیه نیز همین است. البته باید آگاه بود که در کار تشکیلاتی بستر و زمینه خود به خود فراهم نمی شود و در بسیاری از موارد خودتان باید کار را پیش ببرید.

وی در بخشی دیگر از سخنان گفت: امسال نزدیک به ۲۰ هزار مدیر مدرسه تغییر کردند تا در مدارس تحول ایجاد کنند، همچنین ۷ هزار مدرسه در مسیر تحول شناسایی شدند که امسال در ۵ هزار مدرسه فعالیت‌های خود را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی تاکید کرد: تمامی مدارس شناسایی شده در مسیر تحول مدارس عادی و دولتی هستند، ان‌شالله روحیه تحولی به این مدارس برده می‌شود و شاهد الگوسازی برای تمامی مدارس کشور خواهیم بود.

منبع:ایسنا