دو دانش‌آموز آلمانی استخوان‌هایی را پیدا کردند که به گفته دانشمندان متعلق به فیل‌های ماقبل تاریخ است که حدود ۱۰ میلیون سال پیش در خارج از مونیخ زندگی می‌کردند. پیتر کاپوستین، پدر بچه‌هایی که این کشف را انجام دادند، گفت: این یافته نادر که به سال گذشته بازمی‌گردد و دیروز ارائه شد، ایده‌ای را به […]

 دو دانش‌آموز آلمانی استخوان‌هایی را پیدا کردند که به گفته دانشمندان متعلق به فیل‌های ماقبل تاریخ است که حدود ۱۰ میلیون سال پیش در خارج از مونیخ زندگی می‌کردند.

پیتر کاپوستین، پدر بچه‌هایی که این کشف را انجام دادند، گفت: این یافته نادر که به سال گذشته بازمی‌گردد و دیروز ارائه شد، ایده‌ای را به دست می‌دهد که این حیوان منقرض شده معروف به سهمگین‌دد چگونه بوده است.

دو دانش‌آموز استخوان‌های فیل ماقبل تاریخ را پیدا کردند

کاپوستین گفت: این پستاندار با ارتفاع شانه تا پنج متر و وزن تا ۱۲ تن عاج‌هایش از فک پایین بیرون می‌آمد، کاملاً متفاوت از آنچه ما از فیل‌های امروزی می‌دانیم.

پس از حفاری‌های گسترده در نزدیکی دهکده کوچک باواریایی ویپرسدورف در ناحیه اردینگ در نزدیکی مونیخ، در مجموع ۱۲۰ استخوان پیدا شد.

در ابتدا کنستانتین کاپوستین ۹ ساله و برادر ۱۰ ساله اش الکساندر فقط یک استخوان پیدا کردند.

الکساندر به یاد می‌آورد: متاسفانه وقتی آن را کشف کردیم، یک تخته سنگ واقعاً بزرگ روی آن افتاد و پدر می‌ترسید که استخوان شکسته باشد. اما خوشبختانه بالاخره شکسته نشد.

نیلز کنوئچکه، دیرینه‌شناس گفت که برخی از استخوان‌ها هنگام پیدا شدن به شدت شکسته بودند.

این یافته اکنون در موزه ماقبل تاریخ تاوفکیرشن که توسط پیتر کاپوستین اداره می‌شود، به نمایش گذاشته شده است، او گفت که هنوز همه استخوان‌ها آماده نشده اند.

فرارو

+