به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ مریم تاکی مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان عنوان کرد: مجموع تردد ثبت شده از پلاک‌های مشاهده شده توسط سامانه های ثبت تخلف عبور و مرور تعداد ۳۳۶ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۹۳۰ خودرو و مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان‌ها تعداد ۳۶۸ میلیون و ۲۶۱ […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ مریم تاکی مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان عنوان کرد: مجموع تردد ثبت شده از پلاک‌های مشاهده شده توسط سامانه های ثبت تخلف عبور و مرور تعداد ۳۳۶ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۹۳۰ خودرو و مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان‌ها تعداد ۳۶۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۴۱۹ پلاک است.

وی تصریح کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مربوط به روز ۲۲ شهریور با تردد ۱ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۸۴۲ خودرو و کمترین تردد در تاریخ ۲۸ فروردین ماه با تردد ۱۹۱ هزارو ۱۵۵ وسیله نقلیه بوده است. همچنین ساعت اوج تردد روز یکشنبه ۱۷ دی ماه ساعت ۷ تا ۸ با تعداد ۷ هزار و ۲۱۹ تردد در ساعت گزارش شده است.

تاکی با اشاره به افزایش ۱۰درصدی میزان تردد ورودی به استان و همچنین افزایش ۸ درصدی تردد خروجی استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بیان کرد: تعداد تردد ورودی به استان از ۳۱میلیون و ۶۹۴ هزارو ۴۳۸ تردد در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ به ۳۴ میلیون و ۸۰۷ هزارو ۳۵۳ و خروجی از استان از ۳۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۷۸۷ تردد به ۳۵ میلیون و ۱۷۷ هزارو ۱۰۶ در ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان افزود: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون و شاهین شهر و میمه به ثبت رسیده است. بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان دهاقان، نطنز، زرین شهر، کاشان و شاهین شهر و میمه به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان-بهارستان(رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان- زرین شهر(فلاورجان)(رفت و برگشت)، اصفهان – شهرضا (سه راهی مبارکه)(رفت و برگشت)، نجف آباد – تیران (رفت و برگشت)، کمربندی شرق اصفهان (جاده نائین – سپاهان شهر)(رفت و برگشت)و اصفهان – مورچه خورت (پلیس راه) (رفت و برگشت) گزارش شده است.

تاکی در خصوص تردد ناوگان سنگین در محورهای مواصلاتی استان اصفهان نیز گفت: بیشترین درصد تردد به ترتیب در محورهای خور – انارک(خور – سه راهی جندق)(رفت و برگشت)، رامشه – ابرکوه (رفت و برگشت)، نائین – انارک(رفت و برگشت)، میمه دلیجان (میمه) (رفت و برگشت )، انارک – خور (سه راهی جندق – خور)(رفت و برگشت)، و کاشان – بادرود (رفت و برگشت) ثبت شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان ادامه داد: بیشترین درصد متخلف سرعت نیز در محورهای اصفهان – مورچه خورت (پلیس راه) (رفت و برگشت)، اصفهان- زرین شهر (فلاورجان) (رفت و برگشت)، شاهین شهر- اصفهان(آزادراه معلم) (رفت و برگشت)، آزادراه قم – کاشان (مشکات – کاشان)(رفت و برگشت) و نائین -عقدا (نائین) (رفت و برگشت) ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ درصد از پلاک های مشاهده شده در استان در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مربوط به تردد پلاک های بومی بوده است، افزود: پلاک های استان های تهران، فارس،چهارمحال بختیاری، یزد و کرمان به ترتیب با ۹ ،۷، ۵، ۳ و ۲ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته اند.

تاکی تصریح کرد: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استانهای قم، تهران، مرکزی، چهارمحال بختیاری و فارس به ترتیب ۹ ، ۷، ۴، ۴ و ۳ درصد است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان عنوان کرد: پلاک غیربومی در ۱۲ ماهه سال جاری ماندگاری بیش از ۱ روز در استان اصفهان داشته اند و سهم ماندگاری ۱ تا ۲ روز ، ۲ تا ۳ روز ، ۳ تا ۴ روز و ۴ تا ۵ روز برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۷، ۵، ۴ و ۳ درصد بوده است.

اصفهان/ بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا