رژیم طلایی ژاپنی‌ها برای عمر ۱۰۰ساله را بشناسید!
رژیم طلایی ژاپنی‌ها برای عمر ۱۰۰ساله را بشناسید!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از کانوسیشن، زوال شناختی و زوال عقل در حال حاضر بیش از ۵۵ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. پیش‌بینی می‌شود که با افزایش سن جمعیت جهان، این تعداد در چند دهه آینده به شدت افزایش یابد. عوامل خاصی برای زوال شناختی و زوال […]

- رژیم طلایی ژاپنی‌ها برای عمر ۱۰۰ساله را بشناسید!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از کانوسیشن، زوال شناختی و زوال عقل در حال حاضر بیش از ۵۵ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. پیش‌بینی می‌شود که با افزایش سن جمعیت جهان، این تعداد در چند دهه آینده به شدت افزایش یابد.

عوامل خاصی برای زوال شناختی و زوال عقل وجود دارد که ما نمی توانیم آنها را تغییر دهیم – مانند داشتن استعداد ژنتیکی برای این شرایط – اما برخی عادات سبک زندگی قابل تغییر، مانند سیگار کشیدن، چاقی و عدم ورزش، همگی با خطر بالاتر زوال عقل مرتبط هستند.

اینکه تغذیه چه نقشی در پیشگیری از زوال شناختی و زوال عقل ایفا می کند، مدتی است که کانون تحقیقات علمی بوده است.

مطالعات سال‌های اخیر نشان می‌دهد که تبعیت از یک رژیم غذایی سنتی ژاپنی نیز ممکن است برای سلامت مغز مفید باشد. استان اوکیناوا در جنوب ژاپن محل سکونت تعداد بالایی از صدساله‌ها است. عمر طولانی کسانی که در این منطقه زندگی می کنند اغلب تا حدی به رژیم غذایی سنتی آنها نسبت داده می شود.

رژیم غذایی ژاپنی با غذاهایی مانند برنج، ماهی و صدف و میوه ها (به ویژه مرکبات) مشخص می شود. اما چیزی که این رژیم را منحصر به فرد می کند غذاهای سنتی ژاپنی مانند میسو (خمیر تخمیر شده سویا)، جلبک دریایی، ترشیجات، چای سبز، سویا، جوانه سویا و قارچ (مانند شیتاکه) است. قابل ذکر است، این رژیم غذایی با مصرف کم گوشت قرمز و قهوه نیز مشخص می شود.

منبع: اطلاعات انلاین