رضوانی، شرکت تیونر معروف با موسس ایرانی آمریکایی نامی آشنا بین دنبال‌کنندگان اخبار خودرو در ایران است و با ساخته‌های جذاب خود نظیر تانک رضوانی، رضوانی ونجنس و رضوانی بیست شناخته می‌شود. رضوانی اخیراً از محصول جدید خود با نام رترو RR۱ هم رونمایی کرد که در واقع بر پایه پورشه ۹۱۱ نسل هشتمی (۹۹۲) […]

 رضوانی، شرکت تیونر معروف با موسس ایرانی آمریکایی نامی آشنا بین دنبال‌کنندگان اخبار خودرو در ایران است و با ساخته‌های جذاب خود نظیر تانک رضوانی، رضوانی ونجنس و رضوانی بیست شناخته می‌شود. رضوانی اخیراً از محصول جدید خود با نام رترو RR۱ هم رونمایی کرد که در واقع بر پایه پورشه ۹۱۱ نسل هشتمی (۹۹۲) توسعه پیدا کرده است و در سه نسخه با خروجی‌های متفاوت عرضه می‌شود.

شاهکار متفاوت یک ایرانی که ماشین بازها را شیفته خود می‌کند

معرفی رترو RR۱، خودرو جدید رضوانی

رترو RR1 صرف نظر از نسخه بدنه فیبر کربنی جدیدی دارد که تحت تاثیر از خودرو مسابقه‌ای پورشه ۹۳۵ در مسابقات کرمر دهه ۷۰ میلادی طراحی شده است. این سبک طراحی را خصوصاً در نمای جلو این خودرو می‌توان مشاهده کرد. المان جذاب دیگری که در نمای بیرونی به چشم می‌خورد، تغییر فرم چراغ‌های جلو است. چراغ‌های گِرد نمادین پورشه حالا جای خود را به چراغ‌های باریک مستطیلی داده‌اند. این چراغ‌های جدید همچنین در نمای جلو تایکان، سدان تمام برقی پورشه به چشم می‌خورند.

در ناحیه عقب شاهکار جدید رضوانی ادغام شدن پنل‌های دو گوشه با اسپویلر توجه را به خود جلب می‌کند؛ المان دیگری که خودروهای مسابقه‌ای دهه ۷۰ میلادی را به یاد می‌آورد. رینگ‌های جدید که به توربوفن شباهت دارند هم جذابیت نمای بیرونی رترو RR را تکمیل می‌کنند. در نهایت خروجی یک خودرو اسپرت و مسابقه‌ای از آب در آمده است که خیلی متفاوت از ساخته‌های دیگر رضوانی مثل تانک رضوانی به نظر می‌رسد و قشر متفاوتی از مشتریان را هدف گرفته است.

رضوانی رترو RR1 در سه نسخه ۵۵۰ (بر پایه کررا S)، ۵۶۵ (بر پایه GT3) و ۷۵۰ (بر پایه توربو S) در دسترس قرار می‌گیرد. ۵۵۰ به‌عنوان نسخه پایه با موتور ۳ لیتری تقویت شده کررا توانایی تولید قدرت ۵۵۰ اسب بخار در پیست و ۵۲۰ اسب بخار در خیابان را دارد. نسخه ۵۶۵، ساخته شده بر اساس GT3 هم با پیشرانه ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی خود قادر به تولید قدرت ۵۳۵ اسب بخار در خیابان و ۵۶۵ اسب بخار در پیست است. نهایتاً ۷۵۰ می‌تواند ۷۱۵ اسب بخار در جاده‌های شهری تولید کند و خروجی آن در پیست به ۷۵۰ اسب بخار می‌رسد.

 

شاهکار متفاوت یک ایرانی که ماشین بازها را شیفته خود می‌کند

رضوانی برای همه این نسخه‌ها امکان ارتقای سیستم تعلیق، ترمزها و رول بارها و همچنین آپشن‌هایی نظیر شیشه‌های پلی‌کربنات را پیش رو می‌گذارد. این تیونر حتی پوششی سفارشی برای نمای بیرونی به مشتریان ارائه می‌دهد. البته آپشن‌های اضافی این خودرو روی هم رفته می‌توانند حدود ۲۶ هزار دلار به قیمت پایه آن اضافه کنند.

رترو RR1 رضوانی با قیمت پایه ۱۴۹ هزار دلار به فروش می‌رسد و مجموعاً ۵۰ دستگاه از آن تولید می‌شوند تا در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی به خریداران تحویل داده شوند. البته در این قیمت، خودرو پایه که RR1 بر اساس آن ساخته می‌شود لحاظ نشده است. در واقع سفارش‌دهنده باید در ابتدا خودرو پایه را به رضوانی تحویل بدهد تا رضوانی سپس اقدام به ساخت خودرو کند. همچنین باید اشاره کرد که به گفته رضوانی، قیمت تقریباً ۱۵۰ هزار دلاری مذکور بعد از ثبت پنج سفارش اول افزایش پیدا می‌کند.

گجت نیوز

+