به گزارش زیرنویس، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت) گفت: در پی ورود این سامانه، در غالب مناطق کشور به‌جز نوار شرقی بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد. صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز(اول اردیبهشت) […]

- ورود سامانه بارشی به کشور در این هفته/ این استان‌ها بارانی می‌شوند

به گزارش زیرنویس، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت) گفت: در پی ورود این سامانه، در غالب مناطق کشور به‌جز نوار شرقی بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز(اول اردیبهشت) در اردبیل، نیمه شرقی و شمال آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی همچنین در دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی و جنوبی شامل برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و شرق،فارس، نیمه غربی یزد غرب و نیمه جنوبی کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان و شمال شرق فارس بارش شدت خواهد داشت.

به گفته ضیاییان یکشنبه (۲ اریبهشت) در شمال شرق فارس، کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات یزد به‌تدریج در ساعات بعد ازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور افزایش ابر ، رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه (۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به‌جز نوار شرقی بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد. سه شنبه ( ۴ اردیبهشت) از میزان بارش در شمال غرب و غرب کاسته و گستره بارندگی به بقیه مناطق کشور کشیده می‌شود.

وی افزود: طی پنج روز آینده در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در مناطقی که بارشی رخ نداده وزش باد شدید خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲ اردیبهشت) کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه ( ۳ اردیبهشت) کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر ، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۵ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۷ و ۳۳ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبـرآنلاین