اتحادیه فوتبال انگلیس روز پنجشنبه تغییراتی در سیستم بازی‌ها به وجود آورد و همچنین اعلام کرد که پخش مجدد بازی‌ها لغو می‌شود. اتحادیه فوتبال انگلیس همچنین تایید کرد که تعطیلات نیم‌فصل حذف خواهد شد و بودجه ۳۳ میلیون پوندی برای فوتبال پایه افزایش خواهد یافت. تصمیم برای حذف بازی‌های تکراری واکنش‌های زیادی در پیش داشت […]

- باشگاه‌های انگلیسی به سیم آخر زدند؛ یا این قانون را تغییر دهید یا انصراف می‌دهیم!/ پای نخست وزیر به ماجرا باز شد

اتحادیه فوتبال انگلیس روز پنجشنبه تغییراتی در سیستم بازی‌ها به وجود آورد و همچنین اعلام کرد که پخش مجدد بازی‌ها لغو می‌شود. اتحادیه فوتبال انگلیس همچنین تایید کرد که تعطیلات نیم‌فصل حذف خواهد شد و بودجه ۳۳ میلیون پوندی برای فوتبال پایه افزایش خواهد یافت.

تصمیم برای حذف بازی‌های تکراری واکنش‌های زیادی در پیش داشت چراکه می‌تواند بر درآمد احتمالی باشگاه‌های لیگ پایین‌تر تأثیر بگذارد. تعدادی از باشگاه‌های چمپیونشیپ و لیگ ملی تهدید به تحریم رقابت‌های جام حذفی در فصل آینده کرده‌اند و تعدادی از تیم‌های چمپیونشیپ بیانیه‌هایی در محکومیت تغییرات ایجاد شده توسط اتحادیه فوتبال انگلیس و لیگ برتر صادر کرده‌اند.

همیشه سیستم بازی‌ها به این صورت بود که اگر بازی تا پایان دقیقه ۹۰ با تساوی به پایان برسد، تا دور چهارم بازی‌ها تکرار می‌شوند. اما با تغییرات جدید، در صورتی که قبل از دقیقه ۹۰ برنده‌ای پیدا نشود، تمام بازی‌ها به وقت اضافه و پنالتی کشیده می‌شوند.

به گزارش نشریه سان، چهره‌های برجسته دولت نیز به این موضوع بحث‌برانگیز واکنش نشان دادند. سخنگوی نخست‌وزیر ریشی سوناک گفت: «ما می‌دانیم که بازی‌های تکراری در طول سال‌ها منبع درآمد خوبی برای باشگاه‌های کوچکتر بوده است. با این حال، اینها تصمیمات مقامات فوتبال است. اما اتحادیه فوتبال انگلیس و لیگ برتر وظیفه دارند که دلیل این کار را توضیح دهند و اینکه چرا فکر می‌کنند این تصمیم به نفع هواداران است.»

سرکر استارمر، رهبر حزب کارگر، این تصمیم را «اشتباه» خواند و گفت که تکرار «بخشی از سنت جام حذفی» است.

بیشتر بخوانید: منچسترسیتی – چلسی؛ در پی جام کهنه و باارزش/ ومبلی در نقطه جوش

منبع: خبـر ورزشی