به گزارش زیرنویس، منابع آگاه در کاخ الیزه در گفت و گو با مدیر دفتر شبکه المیادین در ژنو تاکید کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آرام کردن جبهه شمالی و درگیری‌ها با نیروهای ورزیده حزب الله دست به دامن پاریس شده است. این در حالی است که پیشتر منابع صهیونیست با […]

به گزارش زیرنویس، منابع آگاه در کاخ الیزه در گفت و گو با مدیر دفتر شبکه المیادین در ژنو تاکید کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آرام کردن جبهه شمالی و درگیری‌ها با نیروهای ورزیده حزب الله دست به دامن پاریس شده است.

این در حالی است که پیشتر منابع صهیونیست با اشاره به ضربه‌های کوبنده رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به اشغالگران در شمال فلسطین به فرسوده شدن ارتش این رژیم در برابر رزمندگان حزب الله اذعان کرده بودند.

شارون روفا عوفر عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: نیروهای رضوان حزب الله با ضربات مهلک خود، ما را فرسوده کرده‌اند.

وی افزود: ما شمال را از دست داده‌ایم و دهها هزار نفر بیش از نصف سال است که آواره شده‌اند.

شارون روفا اضافه کرد: زیان‌هایی که حزب الله به ما وارد کرده است شش برابر بیشتر از جنگ با لبنان (جنگ ۳۳ روزه) است.

همچنین امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه به نخست وزیر لبنان اصلاحات ایجاد شده در طرح پاریس برای پایان تنش میان حزب الله و رژیم صهیونیستی را ابلاغ کرده و منتظر پاسخ طرف لبنانی است.

منابع آگاه تاکید کردند، یکی از اصلاحات اصلی طرح فرانسه در این خصوص این بود که درخواست دور کردن نیروهای مقاومت لبنان از مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی کنار گذاشته شد.

گفتنی است که با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین جنبش حزب‌الله لبنان در جهت ضربه زدن به نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین اشغالی کرده است.

در همین ارتباط رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: مـهر