ایرانی‌ها در مصرف نمک و شکر رکورددار جهان شده‌اند
ایرانی‌ها در مصرف نمک و شکر رکورددار جهان شده‌اند

ایرنا نوشت: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین آغاز به‌کار سلامت شهر در بوستان لاله تهران با بیان اینکه فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را […]

- ایرانی‌ها در مصرف نمک و شکر رکورددار جهان شده‌اند

ایرنا نوشت: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین آغاز به‌کار سلامت شهر در بوستان لاله تهران با بیان اینکه فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به این که مردم‌ وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به‌دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادات اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

پیشگیری از دیابت و سرطان با مصرف نان سالم

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک‌ دهه گذشته و خصوصا در دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک شده با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است، گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس‌دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت، سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون یک‌هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: به خود می‌بالیم که بتوانیم خدمات مورد نیاز مردم را در هفته سلامت در ۱۲۳ نقطه ارائه کنیم.

حمید صاحل افزود: در سال جاری برای همه اقشار مختلف جامعه از سوی شهرداری برنامه خاص تدارک دیده شده است و هیچ‌ گروه و قشر جمعیتی نیست که از برنامه‌های تدارک دیده شده بی‌نصیب بماند.

گفتنی است نمایشگاه هفته سلامت با شعار حال خوب ساختنی است در فضایی به‌وسعت ۵ هزار مترمربع و ۸۰ غرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

منبع: اطلاعات انلاین