یک خانم ۱۹ ساله از یکی از روستاهای استان خوزستان به منظور عمل جراحی زیبایی صورت به یکی از مراکز زیبایی غیرمجاز زیرزمینی مراجعه کرده که به علت خونریزی و تزریق داروی اشتباه توسط فردی که دیپلم برق و اقدام به عمل جراحی این خانم جوان کرده است دچار مرگ مغزی شد.

به گزارش زیرنویس، میثم معزی از مردم خواست از مراجعه به مراکز غیرمجاز جدا خودداری کنند و عنوان کرد: یک خانم ۱۹ ساله از یکی از روستاهای استان خوزستان به منظور عمل جراحی زیبایی صورت به یکی از مراکز زیبایی غیرمجاز زیرزمینی مراجعه کرده که به علت خونریزی و تزریق داروی اشتباه توسط فردی که دیپلم برق و اقدام به عمل جراحی این خانم جوان کرده است دچار مرگ مغزی شد.

وی در ادامه انجام عمل‌های جراحی همچون پیکرتراشی، لیپوساکشن و لیپوماتیک اشاره کرد و افزود: این عمل‌ها از جمله عمل‌هایی به شمار می‌رود که عوارض زیادی دارد که مردم باید از انجام چنین عمل‌ها اجتناب کنند.

معزی برخورداری پروانه طبابت و تاریخ صدور و انقضای آن، تابلوی مشخص و در معرض دید، وجود نام افراد در سامانه نظام پزشکی را از جمله راه‌های تشخیص مراکز درمانی مجاز عنوان کرد و گفت: بدون شک سرنوشت همه مجموعه‌های بدون مجوز و بدون پروانه قانونی که در امور درمانی دخالت کنند پس از اخطاریه‌ها و تذکرات مقتضی، پلمب خواهد بود زیرا سلامت مردم و نحوه صحیح درمان آنان خط قرمز مجموعه معاونت درمان است .

معاون درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز به سزارین‌های تقویمی و سفارشی نیز اشاره کرد و آن را خطری برای سلامت مادران و نوزادان دانست.

منبع خبر: رکنـا