به گزارش زیرنویس، ازدواج کردم .‌ با کمک پدر و مادرم زندگی مشترک خود را آغاز کردیم. البته پدر همسرم هم سنگ تمام گذاشت.  صاحب یک فرزند شدیم .  تنها مشکل زندگیمان اختلاف نظر و لجبازی‌های همسرم بود. سیر تا پیاز زندگیمان را به مادرش اطلاع می‌داد و خانواده اش از همه چیز خبر داشتند.. با […]

به گزارش زیرنویس، ازدواج کردم .‌ با کمک پدر و مادرم زندگی مشترک خود را آغاز کردیم.

البته پدر همسرم هم سنگ تمام گذاشت.

 صاحب یک فرزند شدیم . 

تنها مشکل زندگیمان اختلاف نظر و لجبازی‌های همسرم بود.

سیر تا پیاز زندگیمان را به مادرش اطلاع می‌داد و خانواده اش از همه چیز خبر داشتند..

با این که پدر همسرم پادرمیانی می‌کرد به من می‌گفت صبر کن همه چیز درست می‌شود کم کم دخالت‌های مادر همسرم شروع شد.

کار به جایی رسید که دیگر جرات نداشتم یک کلمه حرف بزنم.

مادر همسرم می‌خواست برای هر کاری تعیین تکلیف کند و با کوچکترین بهانه‌ای گوشی تلفن را برمی‌داشت و می‌گفت و به دخترم زور می‌گویی و اجازه نمی‌دهم اخم به ابرویش بیاید هر روز که می‌گذشت مشکلات زندگی مان بیشتر می‌شد.

در مدت کوتاهی پای برادرهمسرم نیز به مشکلاتمان باز شد برایم خط و نشان می‌کشیدند که این زن از تو کوچکتر است و باید احترامش را نگه دارید.

برایم جالب بود یک خانم ۲۷ ساله آنقدر هم کم سن و سال نیست  که خانواده‌اش اینطوری نگرانش باشند.

سرتان را درد نیاورم. بعد از چند بار دعوای مفصل همسرم بچه را برداشت و خانه پدرش رفت.

کار به شکایت و شکایت کشی رسید. با بی‌احترامی خانواده‌هایم تصمیم جدی به طلاق داشتیم. پیشنهاد یکی از اقوام به مرکز مشاوره پلیس مشهد آمدیم.

خوشبختانه با مداخله کارشناس مشاوره  مشکلاتمان تا حدود زیادی حل شده است.

من همسرم رو دوست دارم ولی باید به قول خانم مشاور مهارت‌های زندگی را یاد بگیریم و بدانیم چه کار کنیم دیگران در زندگیمان دخالت نکنند و البته بی‌احترامی هم به بزرگترها نشود . 

نظر کارشناسی

دکتر مسعود غفاری مدرس‌ مهارت های زندگی و مشاوره خانواده در این باره می گوید: متاسفانه امروزه بیشتر ازدواج ها به تحمل یا به بیانی دیگر سوختن ساختن است و یک سوم آنها به جدایی و در خوشبینانه ترین حالت ۱۵ درصد آنها به زندگی مشترک و درست می انجامد.

وی افزود: دلایل این ازدواج های ناموفق مسائل کلان اجتماعی به مانند مسئله مالی مربوط میشود  از این رو که هرچه رفاه کاهش پیدا کند تنش افزایش میابد و بخش دیگر به مسائل روانی مربوط است به گونه ای که بیشتر ما برای رشد در محیط ملتهب دارای  ایرادات تربیتی و شخصیتی و رفتاری هستیم از این رو بیشتر افراد باید پیش از ازدواج با یک روان درمانی عمیق همراه با درمانگری با تجربه مشکلات را کاهش دهیم .

دکتر غفاری ادامه داد: تاهنگامی که یکی پرخاشگر باشد و دیگری افسرده ،یکی اهل انتقام باشد و دیگری اهل سرزنش زندگی شکل نمیگیرد پس از هرسو هر فرد باید پیش از ازدواج روان درمانی و خانواده درمانی شود زیرا که گاهی خانواده ها ناخواسته و نادانسته و نسنجیده بلایی سر فرزندانشان می آورند که باعث تباه شدن زندگی آنها می شود و شرایط جامعه باید به نوعی باشد که اولویت زندگی هر فرد تامین شود و هر زن و مردی دارای زندگی استاندارد باشند به نوعی که در آن ناکامی و محرومیت نباشد.

وی اظهار داشت: ازدواج از پیچیده ترین رفتاریست که انسان از خودش نشان می‌دهد و در این راستا حتما ما به روان درستی ، بلوغ روانی ، عاطفی و شخصیتی و همینطور به آگاهی و دانش نیاز داریم .

این روانشانس خانواده گفت: در ازدواج باید تناسب سنی و تناسب تحصیلی و تناسب جهان بینی و ایدولوژی و تناسب طبقاتی و تناسب هیجانی و خانوادگی و تناسب در اندیشه باید وجود داشته باشه که آن باید زیر نظر مشاور مجرب باشد.

غلامرضا تدینی راد

منبع خبر: رکنـا