به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، اسفندماه سال گذشته بود که خبر حضور ۲۰ اینفلوئنسر چینی در ایران به منظور معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان مطرح شد. حال اینکه حضور این افراد در ایران تا چه میزان توانسته موفق باشد و پای گردشگران خارجی را به ایران باز کند، سوالی است که از مسلم شجاعی، مدیرکل توسعه گردشگری […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، اسفندماه سال گذشته بود که خبر حضور ۲۰ اینفلوئنسر چینی در ایران به منظور معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان مطرح شد. حال اینکه حضور این افراد در ایران تا چه میزان توانسته موفق باشد و پای گردشگران خارجی را به ایران باز کند، سوالی است که از مسلم شجاعی، مدیرکل توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرسیدیم.

او در گفت و گو با زیرنویس در خصوص ارائه آخرین آمار از تاثیرات حضور اینفلوئنسرهای چینی در ایران گفت: تا کنون پست هایی که این اینفلوئنسرها در فضای مجازی بازنشر داده اند، حدودا ۱۳۵ میلیون بار بازدید داشته است. این افراد در تیک تاک ، بیلی بیلی، ویبو و ویچت که شبکه های اجتماعی معروف چینی هستند فعالیت داشته اند. پیش از آن، در ویچت برای معرفی ایران تولید محتوا داشته بودیم ولی در بیلی بیلی و تیک تاک حضور نداشتیم که از ظرفیت این افراد برای حضور در این برنامه ها نیز استفاده کردیم. 

او در ادامه تاکید کرد: در واقع ۱۳۵ میلیون بار بازدید، به این معناست که حدودا ۱۰ درصد از جمعیت چین این پست ها را دیده اند.

شجاعی افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا اینفلوئنسرهایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی، کشورهای شرق آسیا از جمله اندونزی، ژاپن، مالزی و همچنین کشورهای لغو روادید شده در ایران حضور داشته باشند.

مدیرکل توسعه گردشگری خارجی گفت: در فرایند انتخاب این افراد شاخص هایی را در نظر می گیریم و بعد لیست نهایی را تهیه می کنیم و با آنها وارد مذاکره می شویم. بین این افراد،  بازیگر ، مدل، عکاس، بلاگر سفر، طبیعت گرد و… وجود دارد.

مسلم شجاعی در پایان در پاسخ به این سوال که با حضور این بلاگرها در ایران، تا چه میزان رشد در حضور گردشگران چینی در ایران داشتیم تاکید کرد: این آمار فعلا در دسترس نیست ولی با مقایسه آمارهای حضور گردشگران بین سال های ۱۴۰۲ و ۱۳۹۸ (پیش از کرونا)، رشد ۳۵ درصدی در بازار چین داشتیم. همچنین از بازار جذب گردشگر روسیه نیز ۴۱ درصد رشد داشتیم؛ لذا با این تغییر رویکرد، قرار بر این است که بسیاری از بازارها تغییر کند ولی همچنان سعی می کنیم بازارهای جدیدی را پیدا کنیم که عقاید و سلایق مردمان آن کشورها به ایرانیان نزدیکتر باشد و در نهایت بتوانیم آنها را جذب کنیم.

منبع خبر: رکنـا